محققان: سلامت دهان و دندان و مغز ارتباط ویژه‌ای با یکدیگر دارند

به گفته محققان داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم احتمال ابتلا به زوال عقلی را کاهش می‌دهد. سلامت دهان و دندان به طور ویژه با سلامت عقلی در ارتباط است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر محققان ژاپنی نشان می‌دهد بین سلامت دهان و مغز ارتباط موثری وجود دارد. به باور کارشناسان […]

به گفته محققان داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم احتمال ابتلا به زوال عقلی را کاهش می‌دهد. سلامت دهان و دندان به طور ویژه با سلامت عقلی در ارتباط است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر محققان ژاپنی نشان می‌دهد بین سلامت دهان و مغز ارتباط موثری وجود دارد. به باور کارشناسان این دو بخش از بدن به طرز شگفت انگیزی با یکدیگر در ارتباط هستند.

تحقیقات اخیر این موضوع را بررسی کرده و نشان داده است که آیا مشکلات دهانی از قبیل بیماری لثه و از دست دادن دندان می‌تواند به اختلالات عصبی از قبیل سکته مغزی آلزایمر یا دیگر اشکال زوال عقل منجر شود یا خیر. نتایج به دست آمده از این تحقیق به وضوح نشان می‌دهد هر مشکل دهانی میتواند با نرخ سریع‌تر کاهش بخشی از مغز که مسئول حافظه، یادگیری و احساسات است در ارتباط باشد. اگرچه یافته‌های به دست آمده بسیار قابل توجه است اما پیش از این نیز چنین پیوندی به صورت آشکار مشاهده شده بود.

پیش از این یک مطالعه در ایالات متحده روی بیش از ۴۰ هزار بزرگسال در پروژه تحقیقاتی بیوبانک انگلستان انجام شده بود. در این تحقیق نیز مشخص شد که ضعیف بودن سلامت دهان و دندان می‌تواند یک خطر اصلی و عامل مهم در سکته مغزی و زوال عقل باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال