دعوتنامه بنیاد نوبل برای شرکت در مراسم اهدای جوایز از ایران پس گرفته شد

بنیاد نوبل در یک حرکت عجیب پس از ارسال دعوتنامه به ایران برای شرکت در مراسم آن را پس گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،‌ بنیاد نوبل در روز شنبه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد با وجود ارسال دعوتنامه سه کشور روسیه بلاروس و ایران در مراسم این بنیاد حضور نخواهند […]

بنیاد نوبل در یک حرکت عجیب پس از ارسال دعوتنامه به ایران برای شرکت در مراسم آن را پس گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،‌ بنیاد نوبل در روز شنبه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد با وجود ارسال دعوتنامه سه کشور روسیه بلاروس و ایران در مراسم این بنیاد حضور نخواهند داشت. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود این بنیاد خواهان حضور تمامی کشورها و اعلام نظرات آنها در این مراسم است.

هلگسن، اجرایی بنیاد نوبل در این بیانیه اعلام کرد: در حال حاضر شکاف جهان بیش از پیش افزایش یافته و باعث شده است بخش‌های دارای اختلاف نظر دیالوگ کمتری داشته باشند.

در این مراسم اوکراین تصمیم این بنیاد را در مورد دعوت از کشورهایی نظیر روسیه و بلاروس و کنار گذاشتن آنها پس از صدور دعوتنامه محکوم کرد. سال گذشته نیز این بنیاد سفرای روسیه و بلاروس را به دلیل جنگ با اوکراین از حضور در مراسم کنار گذاشته بود. در بیانیه روز شنبه این بنیاد اعلام شد تصمیم بنیاد نوبل در مورد برنامه‌ریزی و دعوت از سفرا طبق رویه کنونی باعث ایجاد واکنش‌های منفی شده است. زیرا پیش از این باور مهم و درست در این زمینه گسترش ارزش‌ها و پیام‌های بنیاد نوبل بوده که اکنون این بنیاد بیانگر آنها سال گذشته نیز تصمیم گیری برای دعوت از سفرای کشورها به همین صورت انجام شد. این موضوع نشان دهنده نوعی سیاست زدگی و بلاتکلیفی این بنیاد جهانی در تصمیمات خود است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال