ایالات متحده از کشف ذخایر عظیم لیتیوم در این کشور خبر داد

ایالات متحده اعلام کرد ذخایر عظیمی از لیتیوم در این کشور کشف شده است که احتمال دارد یکی از بزرگترین منابع این ماده در جهان باشد. در حال حاضر ایالات متحده برای کشف منابع لیتیوم برای تولید باتری در رقابت با کشورهای دیگر قرار دارد. کشف این منبع عظیم در آمریکا می‌تواند تغییرات زیادی را […]

ایالات متحده اعلام کرد ذخایر عظیمی از لیتیوم در این کشور کشف شده است که احتمال دارد یکی از بزرگترین منابع این ماده در جهان باشد. در حال حاضر ایالات متحده برای کشف منابع لیتیوم برای تولید باتری در رقابت با کشورهای دیگر قرار دارد. کشف این منبع عظیم در آمریکا می‌تواند تغییرات زیادی را در استفاده از این ماده در آینده ایجاد کند. طبق اعلام ایالات متحده این منبع عظیم می‌تواند بزرگترین ذخیره لیتیوم در جهان نیز محسوب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مطالعه ای اعلام کردند منبع عظیم کشف شده در غول دهانه یا کاسه آتشفشانی مک درمیت در بین دو ایالت نوادا و اورگان قرار داشته و احتمالاً بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تن لیتیوم در خود دارد. در صورت صحت این ادعا این منبع حتی از منبع لیتیوم در کویرهای نمکی بولیوی با مقدار ۲۳ میلیون تن نیز بیشتر است.

انوک بورست، ژئولوژیست دانشگاه لوون بلژیک در مورد این ادعا اعلام کرد: در صورتی که تخمین‌های گفته شده صحت داشته باشد احتمالاً با منبع بسیار عظیمی از لیتیوم روبرو خواهیم بود. همچنین کشف این منبع می‌تواند بازار لیتیوم را از نظر قیمت و امنیت و همچنین عرضه مواد و مسائل ژئوپلیتیک با تغییرات زیادی همراه کند.

در حالت کلی غنی‌ترین منابع لیتیوم در جهان در آب نمک یافت می‌شوند. منبع عظیم کشف شده در آمریکا در بخش جنوبی نوادا در قالب کانی رس است. غول دهانه مربوط به آتشفشان در حدود ۱۶.۴ میلیون سال پیش و در اثر فوران آتشفشان ایجاد شده بود. در این دهانه دریاچه‌ای شکل گرفته که روی مواد را می‌پوشاند. منبع لیتیوم کسب شده نیز در عمق بیش از ۱۸۰ متری این بخش قرار دارد.

طبق گفته بورست دانشمندان آمریکایی موفق به دستیابی نقطه مناسبی شده‌اند که در آن رس در فاصله نزدیک به سطح زمین و کاملاً حفظ شده قرار دارد. به طوری که برای استخراج لیتیوم نیاز به جداسازی و استخراج سنگ‌های بسیار زیاد نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال