با وجود رشد چشمگیر Azure

آژور کلود مایکروسافت در گرداب تعدیل نیرو

بر اساس گزارشات منتشره‌شده شرکت مایکروسافت در حال اجرای برنامه‌ای برای تعدیل نیروی گسترده در بخش کلود computing آژور (Azure) خود می‌باشد. این اقدام که صدها کارمند را تحت تاثیر قرار خواهد داد، جدیدترین مورد از موج تعدیل نیروهایی است که صنعت فناوری و رسانه را در سال جاری درگیر کرده است. به گزارش سرویس […]

بر اساس گزارشات منتشره‌شده شرکت مایکروسافت در حال اجرای برنامه‌ای برای تعدیل نیروی گسترده در بخش کلود computing آژور (Azure) خود می‌باشد. این اقدام که صدها کارمند را تحت تاثیر قرار خواهد داد، جدیدترین مورد از موج تعدیل نیروهایی است که صنعت فناوری و رسانه را در سال جاری درگیر کرده است.

به گزارش سرویس زیرساخت رسانه اخبار فناوری تکنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم‌هایی شامل Azure for Operators و Mission Engineering تحت تاثیر این تعدیل نیرو قرار خواهند گرفت. بنظر میرسد تعداد تعدیل نیرو در بخش Azure for Operators را تا 1500 نفر برسد.

سخنگوی مایکروسافت اظهار داشت: «انطباق ساختار سازمانی و نیروی کار، جزء ضروری و لاینفک مدیریت کسب‌و‌کار ما به شمار می‌رود. مایکروسافت همچنان بر اولویت‌دهی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های رشد استراتژیک برای آینده خود و در راستای حمایت از مشتریان و شرکای تجاری خود متمرکز خواهد بود.»

این تعدیل نیرو پس از آن صورت می‌گیرد که مایکروسافت در ژانویه سال جاری، حدود 1900 شغل را در اکتیویژن بلیزارد و ایکس‌باکس حذف کرد. شرکت‌های فناوری دیگری از جمله آمازون و Salesforce نیز در سال 2024 صدها نفر از کارمندان خود را تعدیل نیرو نمودند.

بخش ابری آژور مایکروسافت علیرغم تعدیل نیرو همچنان شاهد رشد چشمگیری است. این رشد ناشی از سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در هوش مصنوعی و دسترسی به فناوری‌های باارزش شرکت OpenAI، سازنده چت‌بات ChatGPT (از طریق مشارکت استراتژیک آن‌ها) می‌باشد.

شایان ذکر است، تیم‌های Azure for Operations و Mission Engineering بخشی از سازمانی به نام «ماموریت‌ها و فناوری‌های استراتژیک» هستند که در سال 2021 با تمرکز بر محاسبات کوانتومی و فضا تاسیس شد.

سخنگوی مایکروسافت همچنین در گفتگو با خبرگزاریها اعلام کرد که این شرکت به طور جداگانه، سازمان واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) خود را بازسازی کرده است، اما همچنان به فروش هدست واقعیت افزوده هولولنز ۲ (HoloLens 2) ادامه خواهد داد.