سامسونگ در پی تولید تراشه برای شرکت های اپل و کوالکام

TSMC، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان چیپ های موبایل جهان، ممکن است سال آینده دو مشتری مهم خود را از دست بدهد. گزارش های رسانه های تایوانی پیش از این اظهار کرده بود که کوالکام و اپل در نظر دارند به سامسونگ به عنوان شریک تولیدات خود بپیوندند. این دو شرکت بی صبرانه منتظر شروع […]

TSMC، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان چیپ های موبایل جهان، ممکن است سال آینده دو مشتری مهم خود را از دست بدهد. گزارش های رسانه های تایوانی پیش از این اظهار کرده بود که کوالکام و اپل در نظر دارند به سامسونگ به عنوان شریک تولیدات خود بپیوندند.

این دو شرکت بی صبرانه منتظر شروع تولید چیپ های خود با فرایند 14 نانومتری هستند که باعث صرفه جویی بیشتر چیپ های تلفنهای هوشمند میشود، اما در حال حاضر TSMC در بهترین حالت می تواند چیپ های 20 نانومتری ارائه دهد و این مورد در بازار رقابتی روز افزون موبایل کفایت نمی کند.

هنگامی که اپل، سامسونگ را رها کرد و تولید چپ های خود را به TSMC سپرد، همه یک شرط بندی بزرگ از آن ساختند و گفتند که یک نزاع حقوقی شدید بین این دو غول به وجود آمده است که باعث این تغییر رویه شده است. با این حال، این جنگ به مراتب بیش از این است و اپل تمایل دارد که به رقیب کره ای خود بازگردد. شاید هم این مساله تصادفی و اتفاقی بوده و TSMC به سادگی شرایط بهتری را در آن زمان برای اپل ارائه داده است.

دیگر مشتری های بزرگ TSMC یعنی AMD و Nvidia هیچ رغبتی در این راه برای پیروی از همکاران موبایل خود نشان نمی دهند. بنابراین این شرکت هنوز هیچ مشکلی برای باقی ماندن در این عرصه ندارد.

از طرف دیگر و در نتیجه ی این خبر بسیار مهم، همان طور که م‏ی شد پیشبینی کرد، بازار به این گزارشات با ملایمت واکنش نشان نداده و سهام TSMC دیروز نزدیک به 7% کاهش یافت.

لینک کوتاه | منبع: gsmarena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال