نبرد حقوقی در تبلیغات دیجیتال

شکست گوگل در فرار از دادگاه: رسوایی انحصارطلبی در بازار تبلیغات

در پی رد درخواست گوگل برای مختومه کردن پرونده، شرکت آلفابت که مالک گوگل است ملزم به حضور در دادگاه ضد انحصارطلبی ایالات متحده در زمینه تبلیغات دیجیتال شد. قاضی لئونی برینکما قاضی ناحیه الکساندریا در ویرجینیا، در روز جمعه استدلالات گوگل مبنی بر عدم نقض قوانین ضد انحصارطلبی و تعریف نادرست بازار فناوری تبلیغات […]

در پی رد درخواست گوگل برای مختومه کردن پرونده، شرکت آلفابت که مالک گوگل است ملزم به حضور در دادگاه ضد انحصارطلبی ایالات متحده در زمینه تبلیغات دیجیتال شد. قاضی لئونی برینکما قاضی ناحیه الکساندریا در ویرجینیا، در روز جمعه استدلالات گوگل مبنی بر عدم نقض قوانین ضد انحصارطلبی و تعریف نادرست بازار فناوری تبلیغات توسط نهادهای تنظیم‌کننده را رد کرد.

به گزارش سرویس حقوقی رسانه اخبار فناوری تکنا، اسناد دادگاه جزئیات بیشتری در خصوص استدلال قاضی ارائه نمی‌دهند. به طور معمول چنین درخواست‌هایی (درخواست رد دادگاه بدون محاکمه) تنها در شرایط فقدان اختلاف حقیقی برای ارجاع به دادگاه پذیرفته می‌شوند. قاضی برینکما قرار است در تاریخ ۹ سپتامبر ریاست این پرونده را بر عهده گیرد.

سخنگوی گوگل اعلام کرد این شرکت مشتاقانه منتظر ارائه ادله خود در دادگاه است. وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر خودداری کرد. وزارت دادگستری به همراه ائتلافی از ایالت‌های مختلف، سال گذشته علیه گوگل به اتهام ایجاد انحصار غیرقانونی در بازار تبلیغات دیجیتال و دریافت هزینه‌های مازاد از کاربران، اقامه دعوی نمودند. هدف اصلی این دادخواست، تجزیه بخش تبلیغات دیجیتال گوگل به منظور ایجاد رقابت بیشتر در این حوزه است.

در عین حال، نهادهای تنظیم‌کننده موفق شدند قاضی برینکما را برای جلوگیری از شهادت یک مأمور سابق اف‌بی‌آی که به عنوان مشاور امنیت سایبری برای گوگل فعالیت می‌کرد، به عنوان کارشناس در دادگاه قانع کنند. شایان ذکر است گوگل هفته گذشته با حل و فصل ادعاهای مربوط به خسارت وارده به دولت ایالات متحده، موفق به برگزاری دادگاه بدون هیئت منصفه شد.