6 مسئله جالب که درباره ی اندروید نمی دانید (قسمت دوم)

لینک قسمت اول در ابتدا توسعه دهندگان سایر سیستم عامل ها اندروید را تهدید جدی نمی دانستند در سال 2007 وقتی گوگل اندروید را به عنوان سیستم عامل آینده ی تلفن های هوشمند که بر پایه ی لینوکس نوشته شده بود معرفی کرد، سیمبین، بلک بری، پالم و ویندوز موبایل بزرگترین های این صنعت یودند، […]

لینک قسمت اول

در ابتدا توسعه دهندگان سایر سیستم عامل ها اندروید را تهدید جدی نمی دانستند

2

در سال 2007 وقتی گوگل اندروید را به عنوان سیستم عامل آینده ی تلفن های هوشمند که بر پایه ی لینوکس نوشته شده بود معرفی کرد، سیمبین، بلک بری، پالم و ویندوز موبایل بزرگترین های این صنعت یودند، در همان زمان بود که اپل اولین مدل آیفون را عرضه کرد. همه ی بزرگ این صنعت در آن زمان اندروید را یک رقیب جدی تلقی نمی کردند. سخنگوی نوکیا گفته بود اندروید را “تهدیدی برای ثبات جایگاهش” نمی داند و مایکروسافت فکر نمی کرده که اندروید قرار است چنین تاثیری داشته باشد.

سخنان سخنگوی رسمی سیمبین از همه ی بزرگان سیستم عامل های تلفن هوشمند در گذشته جذاب تر است: ما نه سال است که پابرجاییم و تا کنون تعداد زیادی سیستم عامل به بازار آمده اند و اعلام کرده اند که ما تحت خطریم، ما این تهدیدات را جدی گرفته ایم، اما تنها ماییم که تلفن ها و سیستم عامل واقعی داریم. ما هم موقعیت داریم تا از لینوکس سیستم عامل بسازیم اما لینوکس غیرقابل انعطاف و شکننده است و استفاده از آن قطعا با شکست رو به رو خواهد شد. با توجه به جایگاه امروزی سیمبین این سخنان خنده دار به نظر می رسند، اینطور نیست؟

اندروید در میان سیستم عامل ها سریع ترین رشد را داشته و پیشتازترین محصول دنیای تکنولوژیست

3

بنابر اطلاعاتی که در سال 2013 منتشر شد، اندروید در 5 سال یک میلیارد کاربر فعال داشته است، بنابراین سریع ترین رشد را در میان سایر سیستم عامل ها کسب کرده است. در حقیقت اندروید سریع ترین رشد را در میان محصولات تکنولوژی داشته است، هیچ محصولی در دنیای تکنولوژی به این درصد سریع جذب کاربر نرسیده است. برای راحت تر بودن این مقایسه باید بدانید جذب 700 میلیون کاربر برای اپل 6 سال طول کشید و سیمبین در طول 11 سال تنها توانسته 450 میلیون کاربر داشته باشد.

لینک قسمت سوم

لینک کوتاه | منبع: phonearena

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال