آمازون اولین ماهواره متعلق به پروژه کویپر را امروز به فضا ارسال می‌کند

شرکت آمازون که پروژه کویپر را در اختیار دارد قصد دارد امروز اولین ماهواره مربوط به این پروژه را با کمک موشک اطلس ۵ به فضا پرتاب کند. به گزارش سرویس اخبار و فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره آزمایشی شرکت آمازون متعلق به پروژه کویپر با نام کویپرست ۱ و کویپرست ۲ امروز از طریق […]

شرکت آمازون که پروژه کویپر را در اختیار دارد قصد دارد امروز اولین ماهواره مربوط به این پروژه را با کمک موشک اطلس ۵ به فضا پرتاب کند.

به گزارش سرویس اخبار و فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره آزمایشی شرکت آمازون متعلق به پروژه کویپر با نام کویپرست ۱ و کویپرست ۲ امروز از طریق موشک اطلس ۵ به فضا پرتاب خواهند شد. محل این پرتاب نیز از مجتمع پرتاب فضایی در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کارنوال فلوریدا خواهد بود. طبق اعلام تیم پشتیبانی زمان پرداخت با توجه به پنجره پرتاب ۲ ساعته برای ۲ بعد از ظهر معرفی شده است.

موشک اطلس ۵ قرار است این دو ماهواره را در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری قرار دهد تا از آنجا بتوانند به مدار پایین زمین وارد شوند. در این بخش تیم پروژه کویپر می‌تواند با هدف برقراری تماس ماهواره‌ای و همچنین استقرار آرایه‌های خورشیدی برای تولید برق آزمایش‌های مختلفی را انجام دهد.

در صورت ارسال موفق و همچنین با اتصال سیستم ماهواره‌ای به اینترنت تیم پروژه کویپر اطلاعات بین ماهواره‌ها و پایان‌های روی زمین را رد و بدل خواهد کرد. طبق گفته آمازون این ماهواره‌ها قرار است در پایان ماموریت از مدار خارج شده و در جو زمین بسوزند.

راجیو بادیال معاون فناوری این پروژه در بیانیه خود اعلام کرد: آزمایش‌های گسترده‌ای در آزمایشگاه خود انجام داده‌ایم و نسبت به ماهواره طراحی شده اعتماد بسیاری کسب کردیم اما آزمایش در مدار هیچ جایگزینی ندارد. این نخستین بار است که آمازون یک ماهواره را در فضا قرار داده و به همین دلیل با انجام این ماموریت قرار است چیزهای جدیدی را یاد بگیریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال