انقلاب در حمل و نقل شهری

خودرو پرنده Midnight آماده ارائه خدمات تاکسی هوایی

شرکت Archer Aviation روز چهارشنبه اعلام کرد که اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) مجوز “Part 135” را برای آغاز عملیات تجاری به این شرکت اعطا کرده است. این مجوز Archer را به دومین سازنده eVTOL (خودرو پرنده) تبدیل می کند که به این دستاورد مهم دست یافته است. با این حال هواپیمای پرچمدار این شرکت […]

شرکت Archer Aviation روز چهارشنبه اعلام کرد که اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) مجوز “Part 135” را برای آغاز عملیات تجاری به این شرکت اعطا کرده است. این مجوز Archer را به دومین سازنده eVTOL (خودرو پرنده) تبدیل می کند که به این دستاورد مهم دست یافته است. با این حال هواپیمای پرچمدار این شرکت به نام “Midnight” هنوز موفق به کسب گواهینامه از سازمان تنظیم مقررات هوانوردی آمریکا نشده است. این گواهینامه به معنای مطابقت طراحی و ایمنی هواپیما با استانداردهای FAA است.

به گزارش سرویس تازه های تکنولوژی رسانه اخبار فناوری تکنا، سهام شرکت Archer که در سانتا کلارای کالیفرنیا مستقر است، پس از دریافت این خبر در معاملات صبحگاهی با افزایش 3 درصدی روبرو شد. شرکت Archer که از حمایت شرکت های بزرگی مانند Stellantis، Boeing و United Airlines برخوردار است اعلام کرده قصد دارد برای بهبود سیستم ها و رویه های خود در ابتدا از هواپیماهای معمولی استفاده کند. پیش از این در سال 2022 شرکت رقیب Joby Aviation موفق به دریافت مجوز Part 135 از FAA شده بود.

شرکت Archer در میان انبوهی از سازندگان خودروهای پرنده قرار دارد که به دنبال انقلاب در حمل و نقل شهری در شهرهای شلوغ با ارائه سفرهای هوایی کوتاه برد هستند. با این وجود این صنعت با چالش های نظارتی و فناورانه مانند تراکم باتری دست و پنجه نرم می کند که منجر به کاهش ارزش سهام شرکت های سازنده eVTOL شده است. به عنوان مثال سهام Archer در سال جاری 47 درصد کاهش یافته است در حالی که سهام Joby Aviation نیز با افت 26.7 درصدی روبرو بوده است.

با وجود این چالش ها، شرکت های بزرگ همچنان به سرمایه گذاری روی سازندگان خودروهای پرنده علاقه مند هستند. اوایل سال جاری، شرکت خودروسازی Stellantis سهام خود را در Archer به میزان تقریباً 8.3 میلیون سهم افزایش داد و طبق داده های LSEG به بزرگترین سهامدار این شرکت تبدیل شد.