آگهی کسب و کارها

شارژ کارتریج چیست وچطور انجام میشود؟

به علت پایین تر بودن هزینه شارژ کارتریج لیزری نسبت به خرید کارتریج در شرایط کنونی بسیاری از سازمان ها و شرکتهای دولتی وخصوصی برای کاهش هزینه مجموعه، کارتریج های پرینتر را بعد از اتمام پودرتونر، شارژ میکنند. کارتریج چیست؟ کارتریج به مواد مصرفی پرینتر گفته میشود که بعد از چاپ تعداد مشخصی کاغذ به […]

به علت پایین تر بودن هزینه شارژ کارتریج لیزری نسبت به خرید کارتریج در شرایط کنونی بسیاری از سازمان ها و شرکتهای دولتی وخصوصی برای کاهش هزینه مجموعه، کارتریج های پرینتر را بعد از اتمام پودرتونر، شارژ میکنند. کارتریج چیست؟ کارتریج به مواد مصرفی پرینتر گفته میشود که بعد از چاپ تعداد مشخصی کاغذ به اتمام میرسد که یا باید کارتریج نو تهیه شود و یا اینکه اقدام به شارژ کارتریج نمود.

شارژ کارتریج چیست؟

اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم که شارژ کارتریج چیست باید بگوییم که شارژ کارتریج یعنی پر کردن مجدد مواد مصرفی پرینتر از جوهر و یا پودر تونر،در کارتریج های جوهر افشان شارژ کارتریج با مایع جوهر انجام میشود ودر کارتریج های لیزری شارژ کارتریج با پودر تونر انجام میپذیرد که صرفا با پر کردن مجدد کارتریج نمیتواند نتیجه مطلوب کسب شودو شاید نیاز به تعویض قطعاتی هم باشد که نیاز به تجربه و تخصص ویژه دارد.

یکی از مزایای شارژ کارتریج، کاهش هزینه‌های چاپ است. درحقیقت، با استفاده از این روش، می‌توان به طور قابل توجهی هزینه‌های خرید کارتریج جدید را کاهش داد و به جای آن، با هزینه‌ی کمتری کارتریج اصلی را شارژ کرد. علاوه بر این، شارژ کارتریج  باعث حفظ محیط زیست نیز خواهد شد. با استفاده مجدد از کارتریج ، می‌توانیم مصرف بیشتر جعبه‌های کاغذی و پلاستیکی را کاهش دهیم که در گذرسال به سمت زباله‌های غیر قابل تجدید تبدیل می‌شوند. بدین ترتیب، حفظ منابع طبیعی و کاهش آلودگی محیط زیست در دستور کار ما خواهد بود. درنتیجه، شارژ کارتریج  تلاشی است که به کمک آن می‌توانیم به کیفیت بیشتری در چاپ‌ها دست یابیم، هزینه‌ها را کاهش دهیم و به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

این روش، در حال حاضر توسط بسیاری از تجارت‌ها وسازمان ها همچنین کاربران خانگی پذیرفته شده است و به طور گسترده‌تر در حال استفاده می‌باشد. شارژ کارتریج یک کار کاملا تخصصی میباشد و نیاز به تجربه کافی دارد،اگر شارژ کارتریج توسط فردی که تخصص این کار را ندارد انجام شود کارتریج شارژ شده کیفیت مطلوبی نخواهد داشت و حتی امکان آسیب به چاپگر و نیاز به تعمیر پرینتر وجود دارد. کارتریج لیزری از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قطعات در کارتریج و چاپ وظیفه خاصی دارند.

قطعات کارتریج لیزری عبارتند از:

1-درام کارتریج: درام  میله استوانه ای شکل میباشد که مانند یک غلطک وظیفه آن، انتقال تونر بر روی کاغذ است درام کارتریج با گرفتن تصویر توسط نورلیزر چاپگر و با چسباندن تونر تصویر یا متن را برروی کاغذ مانند یک غلطک میچسباند، درام در کارتریج لیزری دربیشترین اصطحکاک قرار دارد و معمولا نسبت به باقی قطعات بیشتر آسیب میبیند وشایع ترین ایراد در کارتریج مربوط به درام کارتریج میباشد.

2-مگنت کارتریج: غلطک مگنت روی مخزن اصلی قرار می گیرد و با چرخش خود پودر یا تونررا از داخل مخزن به بیرون و به سمت درام هدایت می‌کند.

3-فوم رول: فوم رولر میله‌ای به جنس لاستیک یا فوم است که بعد از هر نوبت چسبیدن تونر به روی کاغذ، تونر باقی‌ مانده بر روی درام را تمیز میکند.

4-دکتر بلید: دکتربلید میزان پودر تونری که از مخزن خارج میشود را تنظیم میکند و اجازه خروج پودر اضافی را نمیدهد

5-وایپر بلید : وایپر بلید یا برف پاک کن ازیک قطعه فلزی و یک قطعه لاستیکی شفاف تشکیل شده که به هم چسبیده اند و یک تیغه تشکیل داده اند،این قطعه با دو عدد پیچ روی قسمت ضایعات بسته میشود و مانع از ریختن پودرها به بیرون میشود،لبه لاستیکی بلید با درام در تماس بوده و تونرهای اضافی که بعد از فرایند چاپ روی سطح درام باقی مانده را جمع آوری می کند و به سمت مخزن ضایعات ارسال میکند.

6-تونر یا پودر کارتریج: تونر، پودری خاص از جنس مواد پلاستیکی، کربن، اکسید آهن، مواد پلی‌ استر ویا سایر رنگ‌ دهنده ها میباشد در کارتریج های لیزری تک رنگ این پودر سیاه میباشد و در کارتریج های رنگی سه رنگ آبی،قرمزو زرد هم به غیر از رنگ مشکی در کارتریج چاپگر وجود دارد.

برخی دیگر از قطعات کارتریج لیزری عبارتند از: 7-مخزن تونر 8-کاست یا پوکه کارتریج 9-شاتر یا محافظ درام 10-چیپست یا شمارنده کارتریج 11-درپوش نگهدارنده کارتریج 12- چرخ دنده های کارتریج

هریک از این قطعات درون کارتریج اگر به درستی کار نکنند باید در هنگام شارژ کارتریج تعویض شوند.

نکته مهم: هر یک از این قطعات اگر نیاز به تعویض داشته باشند باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند و اگر از قطعات با کیفیت استفاده نشود نتنها در کیفیت چاپ تاثیرگذار است بلکه میتواند به دستگاه پرینتر آسیب برساند.

چه عواملی درقیمت وکیفیت شارژ کارتریج تاثیرگذار است:

1-مقدار پودر یا تونر کارتریج

2-کیفیت پودر یا تونر

3-سرویس و چک کردن قطعات داخل کارتریج

4-استفاده از قطعات با کیفیت

5-کالیبره کردن کارتریج و تست بعد از شارژ کارتریج

6-بسته بندی محصول

7-ثبت فاکتور رسمی و گارانتی شارژ کارتریج

8-حمل و ارسال تخصصی کارتریج

دقت داشته باشید چنانچه هر یک از موارد بالا به درستی انجام نشود تاثیر مستقیم در کیفیت شارژ کارتریج خواهد داشت. برای شارژ کارتریج به مراکز و شرکتهای معتبر مراجعه نمایید و قبل از سفارش شارژ کارتریج حتما رزومه شرکت و لیست رضایتمندی مشتریان قبلی مجموعه را چک نمایید. در پایان قصد داریم یکی از بهترین مراکز شارژ کارتریج در تهران را به شما همراهان سایت معرفی نماییم.

شرکت پردیس چاپگر باران با نام تجاری پرچابا (سهامی خاص) تولید کننده کارتریج ایرانی پردیس چندین سال است که یکی از بهترین مراکز شارژ کارتریج در تهران میباشد و به طور تخصصی برای شرکتها و سازمان های دولتی و خصوصی خدمات شارژ کارتریج و تعمیر پرینتر را انجام میدهند و این شرکت توانسته رضایت بیش از سه هزار مجموعه دولتی و خصوصی را جلب نماید.

دیدن قیمت شارژ کارتریج
شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)
تلفن: 02188341919  /  02188322120
آدرس دفتر مرکزی:تهران -خیابان کریم خان زند- خ ایرانشهر شمالی – نبش خ اراک پلاک 158 واحد 1و2
www.parchaba.com  وب سایت

salb-techna