بلک‌بری با تغییر رویه کاری، بر روی گوشی‌های میان‌رده تمرکز خواهد کرد

جان چن، مدیر ارشد اجرایی شرکت بلک‎بری در مصاحبه‎ای با روزنامه‎ی The National پذیرفت که اولین گوشی اندرویدی این شرکت ممکن است دارای استانداردهایی فراتر از استانداردهای مشتریان بوده باشد. در واقع، گوشی بلک‎بری Priv باید مشتریان را زمانی که از قیمت حدودا 700 دلاری آن با خبر شده باشند، فراری داده باشد. قصد این […]

جان چن، مدیر ارشد اجرایی شرکت بلک‎بری در مصاحبه‎ای با روزنامه‎ی The National پذیرفت که اولین گوشی اندرویدی این شرکت ممکن است دارای استانداردهایی فراتر از استانداردهای مشتریان بوده باشد. در واقع، گوشی بلک‎بری Priv باید مشتریان را زمانی که از قیمت حدودا 700 دلاری آن با خبر شده باشند، فراری داده باشد. قصد این شرکت این بوده است که گوشی بلک‎بری Priv برای مدیران و دست اندرکاران بالای شرکت‎ها باشد، یا گوشی که بیشتر مناسب شیوه‎ی زندگی تجملی یا تجاری است.

gsmarena_002
جناب آقای چن همچنین در گفتو با این روزنامه گفت که بلک‎بری قصد دارد امسال دو گوشی میان رده به بازار عرضه کند. یکی از آن‎ها دارای یک صفحه کلید فیزیکی نظیر Priv خواهد بود، در حالیکه آن یکی دیگر گوشی با صفحه‎ی نمایش تمام لمسی می‎باشد. گوشی که تمام لمسی می‎باشد باید بین این دو گوشی ارزانتر باشد.
شرکت بلک‎بری همچنین اعلام کرد که گوشی گوشی بلک‎بری Priv در فصل اول سال 2016، 600 هزار واحد فروش داشته است. این مقدار پایین تر از آمار 850 هزار عددی است که توسط تحلیل گران پیش‎بینی شده بود. اگر بلک‎بری دوست دارد که به روند موفقیت آمیز قبلی خود ادامه دهد، باید نگاهی به نحوه‎ی موفقیت خود در اواخر سال دهه‎ی 2000 بیاندازد که سعی داشت همین ایده‎ها و استراتژی‎ها را عملی و برای قادر به رقابت با دیگر دست اندرکاران مهم در این صنعت آن‎ها را مدرنیزه کند.

این شرکت فراموش کرده است که موفقیت بلک‎بری چند سال قبل در حدود سال‎های 2007 تا 2009 به دلیل گوشی میان رده‎ی BlackBerry Curve بوده است. این گوشی، گوشی از بلک‎بری بود که تمامی انواع مختلف از افراد می‎توانستند از آن استفاده کنند و بسیار در کشور آمریکا محبوب شد و همچنان حتی امروز با آنکه در بعضی از نقاط جهان گوشی‎های هوشمند همراه هنوز یک چیز تازه به شمار می‎روند، محبوب باقی مانده است.

حتی در بین سال‎های 2007 تا 2009، بلک‎بری مدل‎های مختلفی را خاص مخاطب‎های مختلف داشت. به عنوان مثال، گوشی BlackBerry Pearl بیشتر دستگاهی معطوف به فایل‎های رسانه‎ای مخصوص پخش ویدیو، موزیک به همراه یک صفحه کلید جمع و جور بود و دارای دو حرف روی یک کلید بود ولی قابلیت پیش‎بینی متن تایپ شده را داشت.
گوشی بعدی Blackberry Curve نام داشت. به نسبت BlackBerry Pearl یک گام به جلو به شمار می‎رفت چون دارای یک صفحه کلید کامل QWERTY بود و تجربه‎ی سنتی‎تری از کار با گوشی‎های بلک‎بری را ارائه می‎داد در همین حین که مستقیما مصرف کننده را هدف قرار داده بود تا مشتریان شرکتی. این گوشی بسیار محبوب بود، که باعث شد شرکت Research In Motion (RIM، قبل از اینکه این کمپانی به “بلک‎بری” تغییر نام دهد) در آن زمان به موفقیت عظیمی دست پیدا کند.
گوشی BlackBerry Bold پیشرفته‎ترین دستگاه‎های بلک‎بری بود. یک صفحه کلید بسیار راحت تر‎ داشت، همانی که در گوشی BlackBerry Priv پیدا می‎شود ولی به نوعی تایپ با آن به نسبت صفحه کلید گوشی BlackBerry Curve بهتر بود. مدل‎های بعدی گوشی Bold حتی دارای یک صفحه‎ی نمایش لمسی بودند.
با تمام این صحبت‎ها آیا: بلک‎بری می‎تواند با هدف قراردادن دستگاه‎های میان رده در عوض تمرکز بر یک دستگاه پرمیوم، به موفقیت بهتری دست پیدا کند؟ در بازاری که از انواع متفاوتی از گوشی‎های هوشمند همراه اشباع شده است، هنوز فرصتی عالی برای فروش دستگاه‎ها در بازار میان رده وجود دارد. قانع ساختن افرادی که یقینا خریدار آیفون یا پرچم‎دارهای سامسونگ نیستند ممکن است برای خرید گزینه‎های پیش رو آسان تر باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال