مصرف گوشت قرمز به مقدار اندک نیز روی ابتلا به دیابت موثر است

محققان معتقدند حتی مصرف دو وعده گوشت در هفته نیز می‌تواند با ابتلا به دیابت نوع ۲ در ارتباط باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه اخیر خود رابطه نزدیکی بین مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و یا نشده و ابتلا به دیابت نوع ۲ پیدا کرده‌اند. پیش از این […]

محققان معتقدند حتی مصرف دو وعده گوشت در هفته نیز می‌تواند با ابتلا به دیابت نوع ۲ در ارتباط باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه اخیر خود رابطه نزدیکی بین مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و یا نشده و ابتلا به دیابت نوع ۲ پیدا کرده‌اند. پیش از این نیز مضرات استفاده زیاد از گوشت قرمز مشخص شده بود. مردم آمریکا، آرژانتین، صربستان و استرالیا به طور میانگین حدود ۱۰۰ کیلوگرم گوشت در سال مصرف می‌کنند.

شیائو کو از پژوهشگران این مطالعه و نویسنده اصلی مقاله از دانشکده سلامت عمومی هاروارد، در این باره می‌گوید: ما در این مطالعه توانستیم افزایش اندکی از لحاظ آماری در ریسک ابتلا به دیابت با مصرف حتی دو وعده گوشت قرمز در هفته پیدا کنیم. این ریسک می‌تواند با افزایش مصرف نیز بیشتر شود.

در این مطالعه مشخص شد در صورتی که مصرف گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی جایگزین شود به همان میزان می‌توان از ابتلا به دیابت نوع دو جلوگیری کرد. کیرسون پتروزی، متخصص تغذیه در مورد گوشت قرمز می‌گوید: گوشت قرمز در حالت خام رنگ قرمز داشته و پس از فرآوری تغییر شکل پیدا کرده و مزه آن نیز تغییر می‌کند. منظور از فرآوری گوشت قرمز نیز دودی یا تخمیر آن است. البته باید در نظر داشت که این مطالعه مربوط به گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ بوقلمون و ماهی نبوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال