هوش مصنوعی تنها در ۱۰ ثانیه و با بررسی صدا احتمال ابتلا به دیابت را در فرد تشخیص می‌دهد

تشخیص زود هنگام می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای درمان بهتر بسیاری از بیماری‌ها باشد. در طول سال‌های گذشته در زمینه تشخیص زود هنگام بیماری‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است. در حال حاضر نیز در یک مطالعه جدید از فناوری ضبط صدا و استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص دیابت استفاده شد. به گزارش سرویس اخبار […]

تشخیص زود هنگام می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای درمان بهتر بسیاری از بیماری‌ها باشد. در طول سال‌های گذشته در زمینه تشخیص زود هنگام بیماری‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است. در حال حاضر نیز در یک مطالعه جدید از فناوری ضبط صدا و استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص دیابت استفاده شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر کارشناسان Klick Labs نشان می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی و ضبط صدا و ترکیب این دو می‌توان گام بزرگی در تشخیص اولیه دیابت برداشت. در این مطالعه علاوه بر داده‌های اولیه سلامت افراد از قبیل جنس، قد و وزن یا سن از ۱۰ ثانیه صدای آنها نیز در یک مدل هوش مصنوعی استفاده شد تا بتوان دیابت نوع ۲ را در افراد تشخیص داد. این مدل توانست ۸۹ درصد از زنان و ۸۶ درصد از مردان را با دقت شناسایی کند.

جیسی کافمن از پژوهشگران مطالعه و نویسنده مقاله در این مورد می‌گوید: در تحقیقات اخیر مشخص شد افراد بدون دیابت و همچنین افراد دارای دیابت نوع ۲ دارای تفاوت صوتی قابل توجهی هستند. همچنین از این روش می‌توان برای غربالگری جامعه استفاده کرد. از طرفی استفاده از روش‌های کنونی علاوه بر هزینه به زمان و رفت و آمد زیادی نیاز خواهد داشت. در حالی که فناوری‌های صوتی اخیر تمامی موانع موجود و مشکلات را برطرف خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال