شناسایی یک انفجار رادیویی مربوط به ۸ میلیارد سال پیش

اخیراً ستاره شناسان یک سیگنال رادیویی را مربوط به انفجار رادیویی را کشف کرده‌اند که به ۸ میلیارد سال پیش تعلق دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان یک سیگنال رادیویی دریافت کرده‌اند که به ۸ میلیارد سال پیش متعلق بوده و در واقع توانسته حدود نیمی از سن وسعت جهان […]

اخیراً ستاره شناسان یک سیگنال رادیویی را مربوط به انفجار رادیویی را کشف کرده‌اند که به ۸ میلیارد سال پیش تعلق دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان یک سیگنال رادیویی دریافت کرده‌اند که به ۸ میلیارد سال پیش متعلق بوده و در واقع توانسته حدود نیمی از سن وسعت جهان قابل مشاهده را طی کند.

سیگنال کشف شده متعلق به کلاس انفجارهای رادیویی سریع است و با توجه به نامشان، این انفجارها از امواج رادیویی بوده و تنها چند میلی ثانیه عمر دارند. همچنین ستاره شناسان منشا آن را گوشه و کنار آسمان می‌دانند. هنوز به طور دقیق منشا آن مشخص نشده است اما احتمالاً مربوط به ستارگان نوترونی یا مگنتارها است که پیش از این نیز در پرتاب سیگنال‌های مشکوک مشاهده شده بودند.

کشف اخیر دورترین انفجار رادیویی سریع است که تاکنون کشف شده است. انفجارهای رادیویی کشف شده همگی حداکثر به چند میلیارد سال نوری دورتر بوده و نزدیک‌ترین آنها نیز از چند ده هزار سال نوری در کهکشان راه شیری آمده بودند. ستاره شناسان با مطالعه زمان رسیدن طول موج‌های مختلف نور در این سیگنال‌های رادیویی، علاوه بر درک بهتر آنها چگالی ماده‌ای را که از آن عبور کرده‌اند نیز بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال