صاعقه‌های زمین توسط دوربین فضایی رصد می‌شوند

یکی از فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی قصد دارد با استفاده از دوربین فضایی جدید صاعقه‌های زمین را مورد بررسی قرار دهد دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آندریاس موگنسن که در حال حاضر در ایستگاه فضایی حضور دارند به همراه دوربین جدید خود قصد دارد با هدف بررسی ساختار صاعقه‌ها آنها […]

یکی از فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی قصد دارد با استفاده از دوربین فضایی جدید صاعقه‌های زمین را مورد بررسی قرار دهد دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آندریاس موگنسن که در حال حاضر در ایستگاه فضایی حضور دارند به همراه دوربین جدید خود قصد دارد با هدف بررسی ساختار صاعقه‌ها آنها را رصد کند. این فضانورد اخیراً طی یک ماموریت ۶ ماهه در مجموعه مداری قرار گرفته و قصد دارد بررسی‌هایی را در مورد طوفان‌های پر از رعد و برق زمین انجام دهد. وی پیش از این پژوهش‌هایی را در این مورد در سال ۲۰۱۵ انجام داده بود.

به گفته وی آنچه که او بررسی خواهد کرد شامل جت های آبی یا همان رعد و برق‌های وارونه و شبح های قرمز یا همان تخلیه الکتریکی در مزوسفر زمین خواهند بود. موگنسن پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود چیزهای زیادی برای درک چگونگی شکل‌گیری صاعقه‌ها وجود دارد و به همین دلیل پژوهش‌هایی را به همراه گروه تحقیقاتی در مورد این پدیده‌ها انجام خواهد داد .

عکس‌های مربوط به رعد و برق توسط ماهواره‌های قوی و دوربین‌های فضایی تهیه شده‌اند. این ماهواره‌ها همان ماهواره‌های عملیاتی زیست محیطی زمین ایستا بوده‌اند. به گفته موگنسن دوربین‌های جدید می‌توانند به راحتی نحوه شکل‌گیری و گسترش انواع رعد و برق را با جزئیات در اختیار دانشمندان قرار دهند. این دوربین‌ها نورومورفیک بوده و نسبت به دوربین‌های استاندارد از روش‌های تصویربرداری متفاوتی استفاده می‌کنند. طبق بیانیه آژانس فضایی اروپا در این دوربین‌ها با جمع آوری نور از طریق شاتر دوربین به جای عکس گرفتن تفاوت‌های نور بررسی شده و اطلاعات برای ایجاد یک تصویر به کار می رود.