اولین مأموریت خورشیدی هند به نام Aditya-L1 به زودی آغاز می‌شود

هند قصد دارد به زودی اولین ماموریت رصدخانه خورشیدی را آغاز کند. این کشور تاریخ ۱۰ شهریور را برای پرتاب Aditya-L1 انتخاب کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که تنها چند روز از فرود موفقیت آمیز ماهنورد چانداریان ۳ روی سطح ماه می‌گذرد اکنون این کشور آماده می‌شود تا […]

هند قصد دارد به زودی اولین ماموریت رصدخانه خورشیدی را آغاز کند. این کشور تاریخ ۱۰ شهریور را برای پرتاب Aditya-L1 انتخاب کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که تنها چند روز از فرود موفقیت آمیز ماهنورد چانداریان ۳ روی سطح ماه می‌گذرد اکنون این کشور آماده می‌شود تا ماموریت دیگری را با هدف مطالعه خورشید آغاز کند. پرتاب فضاپیمای هندی در تاریخ اول سپتامبر و از مرکز فضایی Satish Dhawn به سرپرستی آژانس فضایی هند انجام خواهد شد.

سازمان تحقیقات فضایی هند در مورد این ماموریت گفته است این فضاپیما پس از گذشت ۱۰۹ روز به مدار هاله‌ای در اطراف نقطه لاگرانژ ۱ خواهد رسید. این نقطه در فاصله ۹۳۳ هزار مایلی و در جایی بین خورشید و زمین قرار دارد. انجام این ماموریت توسط سازمان تحقیقات فضایی هند و با هدف بررسی بهتر در زمینه گرمایش تاج و جهش جرم تاج خورشیدی انجام میشود. همچنین برخی از فعالیت های خورشیدی از جمله پیش از شعله ور شدن و یا پس از آن به همراه پویایی آب و هوا در فضا و انتشار ذرات در میدان ها نیز بررسی خواهد شد. این ماموریت با بودجه ای بالغ بر ۳۳۰۰ پوند و با حمل تعدادی محموله و ابزار رصدی برای سنجش از راه دور کار خود را آغاز خواهد کرد.

در این ماموریت اهداف علمی مانند بررسی دینامیک اتمسفر فوقانی در خورشید، درک بهتر گرمایش کرومسفری و تاجی و همچنین مشاهدات ذرات پلاسما در محل انجام میشود. برنامه ریزی برای این ماموریت در ابتدا در سال ۲۰۰۸ انجام شده بود. البته پس از آن نام ماموریت تغییر کرده و این فضاپیما به عنوان یک رصدخانه تمام عیار برای مطالعه محیط های خورشیدی کار خود را انجام خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال