شاید دانشمندان در آینده آنتی بیوتیک های جدید را از باکتری دندان نئاندرتال ها بسازند

مطالعه اخیر دانشمندان نشان میدهد درون دندان های نئاندرتال ها باکتری های عجیبی وجود دارد که می تواند در آینده در توسعه آنتی بیوتیک های جدید به محققان کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درون دهان هر فرد میکروبیوم منحصر بفردی وجود دارد که مجموعه ای از صدها موجود میکروسکوپی خواهد […]

مطالعه اخیر دانشمندان نشان میدهد درون دندان های نئاندرتال ها باکتری های عجیبی وجود دارد که می تواند در آینده در توسعه آنتی بیوتیک های جدید به محققان کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درون دهان هر فرد میکروبیوم منحصر بفردی وجود دارد که مجموعه ای از صدها موجود میکروسکوپی خواهد بود. به همین دلیل میکروبیوم دهان ما بزرگ و به دلیل وجود این موجودات میکروسکوپی متنوع است.

کریستینا وارینر، باستان شناس زیست مولکولی از دانشگاه هاروارد برای بررسی حرم دندان های انسان های متقبل تاریخ روش جدیدی را به کار گرفته است.

وی بهمراه همکاران خود با تکنیک جدید جرم دندان ۱۲ نئاندرتال ها را بررسی کرد. آنها توانستند در این مطالعه ده میلیارد تکه از DNA این افراد را نداری یابی کنند. در مرحله بعد آنها در ۴۵۹ ژنوم باکتریایی دوباره جمع آوری شد. این ژنوم ها شامل ۷۵ درصد از باکتری های شناخته شده دهان بودند.

آنها در این مطالعه نوعی باکتری با نام کلروبیوم در هفت فرد از دوره پلیستوسن پسین پیدا کردند که در افراد مربوط به ۱۰ هزار سال گذشته وجود نداشته است. آنها همچنین خوشه های ژن مورد نیاز برای ترکیبات خاص را بررسی کردند تا بتوانند نوع آنزیم تولید شده توسط کلروبیوم را شناسایی کنند. درک این مشخصه ها در آینده می تواند به تولید داروهای جدید کمک کند. به گفته واینر این تحقیقات در آینده می تواند به تولید آنتی بیوتیک های جدید بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال