فناوری جدید محققان می‌تواند مشخصات بیولوژیکی حشرات را نشان دهد

محققان از یک فناوری نوری بسیار جدید استفاده کردند تا بتوانند به صورت لحظه‌ای طیف نور منعکس شده از بال حشرات را رمزگشایی کرده و از این طریق به بحران‌های مربوط به تنوع زیستی آنان دست پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حشرات به عنوان متنوع‌ترین گروه جانوری روی زمین با […]

محققان از یک فناوری نوری بسیار جدید استفاده کردند تا بتوانند به صورت لحظه‌ای طیف نور منعکس شده از بال حشرات را رمزگشایی کرده و از این طریق به بحران‌های مربوط به تنوع زیستی آنان دست پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حشرات به عنوان متنوع‌ترین گروه جانوری روی زمین با محیط اطراف خود روابط پیچیده‌ای داشته و از طرفی نقش‌های حیاتی بسیار مهمی مانند تجزیه مواد عالی را نیز بر عهده دارند. به گفته دانشمندان علاوه بر بررسی و نحوه توزیع حشرات در طول زمان که میتواند به یافتن عوامل موثر روی فراوانی و تنوع گونه‌های مختلف جانوری موثر باشد به کارگیری تجهیزات مناسب نیز بسیار مهم است.

در حال حاضر برای بررسی مطالعات در این زمینه از حشرات صید شده استفاده می‌شود که تنها ارائه کننده مشاهدات کمی بسیار پایینی بوده و مستعد خطا نیز خواهند بود. در حالی که به کارگیری روش‌های قابل استفاده از نور یا تحلیل طیفی بال‌های حشرات به پژوهشگران کمک خواهد کرد تا در لحظه روی جمعیت حشرات در حال پرواز نظارت داشته و از دوربین‌های تخصصی برای این کار استفاده کنند.

در این فناوری از دوربین فراطیفی قابلیت مشاهده بال‌ها استفاده شده که می‌تواند طیف گسترده‌ای از نور را فراتر از توانایی‌های چشم مشاهده کرده و بازسازی ساختارهای مختلف را طبق قدرت و یکنواختی در انعکاس نور انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال