واکنش OpenAI به اظهارات ایلان ماسک در مورد امنیت چتبات این شرکت در آیفون

چندی پیش ایلان ماسک طی اظهاراتی امنیت داده‌های کاربران هوش مصنوعی آیفون را زیر سوال برده و این موضوع باعث شد تا مدیر ارشد OpenAI به این اظهارات واکنش نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چندی پیش ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس همکاری گسترده بین اپل و […]

چندی پیش ایلان ماسک طی اظهاراتی امنیت داده‌های کاربران هوش مصنوعی آیفون را زیر سوال برده و این موضوع باعث شد تا مدیر ارشد OpenAI به این اظهارات واکنش نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چندی پیش ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس همکاری گسترده بین اپل و OpenAI را مورد انتقاد قرار داده و افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به آیفون را به نوعی فراموشی حفظ حریم خصوصی کاربران اپل دانسته است. ایلان ماسک اضافه شدن این قابلیت‌ها به آیفون را مورد انتقاد قرار داده و گفته است حفظ حریم خصوصی کاربران در صورت استفاده از این چت بات زیر سوال می رود. پس از این اظهارات OpenAI نیز صریحاً اقدام به پاسخگویی این اظهارات کرده است. ماسک در پست خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت اپل توانایی توسعه هوش مصنوعی خودش را ندارد. همچنین وی در مورد مسائل امنیتی و حریم خصوصی کاربران در زمان استفاده از چت بات چت جی پی تی نیز ابراز نگرانی کرد.

پس از این اظهارات میرا موراتی مدیر ارشد فناوری در شرکت OpenAI در مصاحبه خود در نشریه فورچون ضمن تاکید تعهد این شرکت نسبت به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران اعلام کرد این تنها نظر ماسک بوده و این شرکت چنین طرز فکری ندارد. OpenAI به حریم خصوصی کاربران و امنیت محصولات خود اهمیت داده و به شدت در این مورد نگران است.

ماسک در این اظهارات شرکت OpenAI را به عدم توانایی در حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود متهم کرده بود. پس از این اظهارات اپل نیز واکنش نشان داده و گفته است طی این همکاری هیچ گونه اطلاعاتی از کاربران با OpenAl به اشتراک گذاشته نخواهد شد. همچنین OpenAl نیز در این همکاری متعهد شده تا از داده های کاربران اپل برای آموزش مدل های خود استفاده نکند.

موراتی در اظهارات خود تاکید داشته که تمرکز این شرکت روی شفافیت و اعتماد کاربران بوده و بزرگترین ضرر برای این شرکت عدم درک ذی نفعان هوش مصنوعی است. این شرکت به دنبال رفع خطرهای بالقوه این فناوری بوده و تلاش دارد تا این فناوری به صورت ایمن توسعه پیدا کند.