ویژگی گیاه خوار بودن افراد در دی‌ان‌ای آنها قرار گرفته است

محققان در مطالعات خود متوجه شدند عدم مصرف گوشت و یا همان گیاهخواری نه بر اساس تصمیم ارادی بلکه با توجه به دی‌ان‌ای افراد مشخص می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد گیاهخواری مربوط به ژن‌های موجود در بدن انسان بوده و یک تصمیم ارادی محسوب نمی‌شود. در […]

محققان در مطالعات خود متوجه شدند عدم مصرف گوشت و یا همان گیاهخواری نه بر اساس تصمیم ارادی بلکه با توجه به دی‌ان‌ای افراد مشخص می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد گیاهخواری مربوط به ژن‌های موجود در بدن انسان بوده و یک تصمیم ارادی محسوب نمی‌شود. در این مطالعات نشان داده شد که چهار ژن با میزان توانایی فرد برای تغییر شیوه زندگی و تبدیل شدن به گیاهخواری وجود دارد. در این مطالعه همچنین ۵۰۰۰ نفر گیاهخوار در یک آزمایش با بیش از ۳۰۰ هزار نفر مصرف کننده گوشت مورد مقایسه قرار گرفتند.

همچنین داده‌های زیست بانک بریتانیا نیز در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به داده‌های موجود و منابع تحقیقاتی موجود در زمینه زیست پزشکی در ابتدا سه ژن در بدن شناسایی شد که با گیاهخواری افراد به صورت مستقیم ارتباط داشته است. مطالعات بعدی باعث شناسایی ۳۱ ژن شد که اثر آنها به صورت غیر مستقیم در این موضوع دخالت داشت.

محققان در تجزیه و تحلیل ژنتیکی دریافتند تنوع ژن‌های کشف شده در افراد گیاهخوار بیش از سایر افراد است. به گفته آنها علت اصلی این موضوع می‌تواند نحوه پردازش چربی‌ها در بدن باشد. در نهایت نیز محققان در مطالعه خود چهار ژن اصلی را معرفی کردند که به عنوان مسئول اصلی انتخاب گیاهخوار بودن در افراد مطرح می‌شود.

دکتر خوزه اردواس از استادان تغذیه و ژنتیک در ماساچوست در این باره گفته است: این تحقیقات می‌تواند در آینده برای معیارهای سلامتی مورد استفاده قرار بگیرد. با استفاده از این مطالعه می‌توان ارتباط پیچیده بین ژن‌ها و انتخاب غذایی افراد را نشان داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال