محققان با کمک نوعی باکتری موفق به روشن نگه داشتن یک کامپیوتر شدند

محققان برای فعال نگه داشتن یک ریزپردازنده به مدت ۶ ماه از جلبک های سبز آبی استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فرآیند از نوعی باکتری به نام سیانوباکتری معروف به جلبک های سبز و آبی استفاده شد و محققان توانستند انرژی مورد نیاز برای فعالیت ۶ ماه یک […]

محققان برای فعال نگه داشتن یک ریزپردازنده به مدت ۶ ماه از جلبک های سبز آبی استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فرآیند از نوعی باکتری به نام سیانوباکتری معروف به جلبک های سبز و آبی استفاده شد و محققان توانستند انرژی مورد نیاز برای فعالیت ۶ ماه یک ریزپردازنده را با کمک این جلبک فراهم کنند. انرژی مورد نیاز سیانوباکتری ها از خورشید دریافت می شود. بدین منظور پژوهشگران علاوه بر سیانوباکتری از یک آند آلومینیومی نیز استفاده کرده و آنها را در داخل یک محفظه پلاستیکی و فولادی مانند باتری قلمی قرار دادند.

 ریزپردازنده مورد نظر نیز طبق برنامه‌ریزی برای انجام برخی از محاسبات کار خود را آغاز کرد. این محققان از زمان شیوع بیماری کرونا مشغول آزمایش در این زمینه بودند.  نهایتا در این مطالعه آنها توانستند با کمک این جلبک به مدت شش ماه این رایانه را فعال نگه دارند. میزان دریافت انرژی ریزپردازنده در طول آزمایش به طور متوسط ۱.۴ میکروآمپر با ولتاژ 0.72 ولت از این باکتری بوده است. باتری قلمی نیز می‌تواند جریان یک و نیم ولتی ایجاد کند که البته طی گذشت زمان کاهش خواهد یافت.

پس از جداسازی پردازنده از دستگاه همچنان سیانوباکتری به تولید جریان ادامه داده است. به گفته بومبلی بیوشیمی دانشگاه کمبریج این سیانوباکتری همچنان در حال جریان است و با توجه به شرایط مناسب مانند نور، گرما و آب مشخص نیست چه زمانی فعالیت آن متوقف شود. به گفته این محققان از این باکتری می توان به عنوان نوعی باتری برای تامین انرژی دستگاه‌های الکترونیکی بسیار کوچک استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال