سازمان های فضایی چین و آمریکا برای نخستین بار با یکدیگر همکاری می کنند

ناسا اکنون مجوزهای لازم را برای مطالعه روی سنگ هایی که فضا پیمای چینی از کره ماه به زمین آورده، دریافت کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر چین و آمریکا در زمینه اکتشاف ماه در رقابت جدیدی قرار دارند. این دو کشور برای رسیدن به هدف مشترک که […]

ناسا اکنون مجوزهای لازم را برای مطالعه روی سنگ هایی که فضا پیمای چینی از کره ماه به زمین آورده، دریافت کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر چین و آمریکا در زمینه اکتشاف ماه در رقابت جدیدی قرار دارند. این دو کشور برای رسیدن به هدف مشترک که همان فرود انسان روی ماه و ساختن پایگاه روی این قمر خواهد بود، تلاش خواهند کرد. از طرفی درک درستی از محیط ماه برای حضور طولانی مدت بسیار مهم است.

از این رو اکنون دولت آمریکا به ناسا جازه داده است تا بتواند بررسی و مطالعات لازم را روی نمونه های ماه که توسط فضاپیمای چینی چانگ ای ۵ به زمین بازگردانده شد، انجام دهد. این برای نخستین بار است که سازمان های فضایی دو کشور ایالات متحده و چین برای انجام هدفی مشترک در کنار یکدیگر قرار میگیرند و محدودیت های قبلی در مورد همکاری های مشترک را کنار می زنند.

یکی از این محدودیت ها مربوط به اصلاحیه WOLF است که کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۱ آن را به تصویب رسانده بود. طی این قانون محدودیت هایی برای همکاری های فضایی بین این دو کشور ایجاد شد. البته تاییدیه دریافت شده توسط ناسا موردی نادر است که تنها برای نمونه های ماموریت چانگ ای چین قابل اجرا خواهد بود.

در حال حاضر ناسا قصد دارد از این نمونه ها به دقت بازدید کرده و آنها را مورد ارزیابی قرار دهد. زیرا این نمونه ها به مکانی تعلق دارد که پیش از این هرگز توسط ناسا بازدید نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال