فهرست برترین مقالات ویکی پدیا در سال ۲۰۲۳ منتشر شد

ویکی پدیا آمار و ارقامی را در رابطه با فهرست برترین مقالات در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد که توسط موسسه سازنده آن یعنی ویکی مدیا منتشر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال میلادی ۲۰۲۳ در مجموع ۸۴ میلیارد بازدید برای ویکی پدیای انگلیسی به ثبت رسیده و محبوب ترین […]

ویکی پدیا آمار و ارقامی را در رابطه با فهرست برترین مقالات در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد که توسط موسسه سازنده آن یعنی ویکی مدیا منتشر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال میلادی ۲۰۲۳ در مجموع ۸۴ میلیارد بازدید برای ویکی پدیای انگلیسی به ثبت رسیده و محبوب ترین مقاله آن ChatGPT بوده است.

این در حالی است که چت بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI بیش از یکسال قبل رونمایی شد و سپس توانست به بخش هایی مانند سیستم های بهداشتی، مدارس، حوزه حقوق و دیگر زمینه ها راه پیدا کند. ویکی مدیا به عنوان موسس ویکی پدیا اعلام کرد امسال حدود ۴۹ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۰۶ بازدید از صفحه این ابزار هوش مصنوعی انجام شده است.

صفحه پربازدید بعدی به فهرست سالانه مرگ و میرها تعلق داشت که در هر سال ترافیک بالایی را به خود اختصاص می دهد. این صفحه در دو سال گذشته رتبه های چهارم و اول را به خود اختصاص داده بود. به گفته ویکی مدیا این صفحه شامل ۲۵ مقاله بوده و برای ایجاد آن از داده های ویکی پدیای انگلیسی استفاده شده است. طبق گزارش منتشر شده برترین کشورهای دسترسی داشته به ویکی پدیای انگلیسی شامل ایالات متحده با ۳۳.۲ میلیارد و بریتانیا با ۹ میلیارد بوده اند. پس از آنها نیز کشورهای هند، کانادا و استرالیا قرار دارند.

این بنیاد قصد دارد در اوایل سال آینده میلادی صفحات برتر سال ۲۰۲۳ را طبق میزان بازدیدهای انجام شده در سالی که گذشت منتشر کند که احتمالا نسبت به فهرست فعلی چندان تغییری نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال