ریسک مرگ در اثر زوال عقل با مصرف روغن زیتون کاهش می یابد

محققان در اولین مقاله تحقیقاتی خود که در این زمینه منتشر شده اعلام کردند مصرف روغن زیتون به عنوان روغن خوراکی علاوه بر فواید فراوان تا ۲۸ درصد در کاهش ریسک مرگ در اثر زوال عقل موثر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه هاروارد در تحقیقات خود در زمینه رژیم […]

محققان در اولین مقاله تحقیقاتی خود که در این زمینه منتشر شده اعلام کردند مصرف روغن زیتون به عنوان روغن خوراکی علاوه بر فواید فراوان تا ۲۸ درصد در کاهش ریسک مرگ در اثر زوال عقل موثر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه هاروارد در تحقیقات خود در زمینه رژیم غذایی و مرک و میر ناشی از زوال عقل متوجه شدند استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی به های انواع دیگر روغن ها باعث کاهش ریسک مرگ در اثر بیماری زوال عقل خواهد شد.

مصرف روزانه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند تا ۲۸ درصد باعث کاهش ریسک مرگ در اثر زوال عقل شود. همچنین در صورتی که همین مقدار روغن زیتون به جای مارگارین و یا مایونز مصرف شود می توان بین ۸ تا ۱۴ درصد از ریسک مرگ را کاهش دهد.

جولی تسیه، دانشجوی دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد و یکی از پژوهشگران ارشد در ابن مطالعه می‌گوید: در این مطالعه مشخص شد کاهش مرگ و میر به نوع رژیم غذایی وابسته نبوده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت روغن زیتون حاوی موادی است که می تواند برای سلامتی مفید باشد. به گفته وی برخی از آنتی اکسیدان های درون این روغن با عبور از سد خونی در مغز می توانند روی مغز موثر باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال