مخزن کوچک دهانی می‌تواند جایگزین تزریق سوزن شود

محققان نوعی ریز مخزن با قابلیت قرارگیری در دهان ابداع کرده‌اند که می‌تواند در آینده به جای تزریق از طریق بازو مورد استفاده قرار گرفته و داروها را به بدن منتقل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با گذشت سال‌ها از ابداع تزریق با سوزن، همچنان این روش بهترین در بین دیگر […]

محققان نوعی ریز مخزن با قابلیت قرارگیری در دهان ابداع کرده‌اند که می‌تواند در آینده به جای تزریق از طریق بازو مورد استفاده قرار گرفته و داروها را به بدن منتقل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با گذشت سال‌ها از ابداع تزریق با سوزن، همچنان این روش بهترین در بین دیگر روش‌ها برای ارسال دارو به بدن است. اما بسیاری از افراد علاقه‌ای به تزریق از طریق بازو نداشته و به همین دلیل محققان روش دیگری را پیشنهاد می‌کنند. اختراع اخیر یک ریز مخزن مکنده با قابلیت قرارگیری در جداره داخلی گونه است که می‌تواند داروها را به بدن منتقل کند.

در این روش از غشای مخاطی داخل پوشش درونی گونه‌ها استفاده شده است. ساخت ریز مخزن از بازوهای مکنده اختاپوس الهام گرفته شده است. محققان موسسه تحقیقاتی در زوریخ این ریز مخزن را به عرض ۱۰ میلی‌متر و ضخامت ۶ میلیمتر ساخته‌اند. این مخزن با بارگیری دارو به سادگی میتواند روی جداره داخلی گونه بچسبد. در این هنگام با ایجاد شرایط خلع در داخل ریز مخزن باعث مکیدن غشای مخاطی در آن ناحیه شده و بدین ترتیب این مخزن دچار نشت خواهد شد.

محققان نوعی ماده شیمیایی به داروی درون این مخزن‌ها اضافه کرده بودند تا نشتپذیری آن را افزایش دهند. این دارو با شل کردن موقتی شبکه سلولی غشا باعث می‌شود تا داروی مورد نظر با کمک مخاط باکال و در زمان بسیار اندک به جریان خون وارد شود.

محققان اختراع جدید خود را روی سگ‌ها آزمایش کردند. آنها متوجه شدند این اختراع جدید توانسته داروها را به خوبی وارد جریان خون کند. در آزمایش‌های انسانی نیز از ۴۰ نفر برای قرارگیری مخزن‌ها در محل مورد نظر استفاده شد. این افراد حدود نیم ساعت بدون هیچگونه ناراحتی ریز مخزن‌ها را در قسمت گونه خود قرار دادند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال