ناحیه مخصوص مغز برای تشخیص چهره با هدف کمک به افراد نابینا شناسایی شد

به گفته دانشمندان یص چهره در مغز توسط ناحیه مخصوصی انجام می‌گیرد که شناسایی آن می‌تواند نقش مهمی در کمک به افراد نابینا برای تشخیص چهره محسوب شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان یک ناحیه از مغز را با عملکرد جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند به افراد نابینا کمک کرده و […]

به گفته دانشمندان یص چهره در مغز توسط ناحیه مخصوصی انجام می‌گیرد که شناسایی آن می‌تواند نقش مهمی در کمک به افراد نابینا برای تشخیص چهره محسوب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان یک ناحیه از مغز را با عملکرد جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند به افراد نابینا کمک کرده و تشخیص چهره را برای آنها آسان‌تر کند. این محققان ابزار آزمایشی جدیدی نیز توسعه داده اند که می‌تواند به افراد نابینا برای تشخیص صورت و حالات آن کمک کند.

محققان بخش علوم اعصاب در دانشگاه جورج تاون اعلام کردند دوکی شکل ناحی حیاتی در پردازش صورت در افراد بینا محسوب می‌شود که می‌تواند نقش مهمی نیز در تشخیص چهره به افراد نابینا داشته باشد. جوزف راوشگر نویسنده ارشدی مطالعه در یک بیانیه اعلام کرد: از مدت‌ها پیش تاکنون مشخص شد افراد نابینا برای جبران از دست دادن بینایی خود می‌توانند از دیگر حواس بهره ببرند.

در این مطالعه دستگاه جایگزین حس تخصصی نیز ایجاد شد که قادر است تصاویر را به صدا تبدیل کند. این محقق در این مورد می‌گوید: دستگاه ساخته شده می‌تواند از شنیدن برای جبران دیدن کمک بگیرد. همچنین رمزگذاری الگوهای بصری با کمک این وسیله نیز آزمایش شده است.

به گفته محققان افراد نابینا در پاسخ به صدا از ناحیه صورت دوکی شکل چپ در مغز استفاده می‌کنند. این در حالی است که افراد بینا از همین ناحیه اما در سمت راست بهره می‌برند. این تفاوت الگویی نشان می‌دهد فعال‌سازی مغز برای ادراک چهره در افراد نابینا به صورتی است که بتوان تصاویر را به صدا تبدیل کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال