به گفته پژوهشگران حیات فرازمینی ممکن است منشأ کربنی نداشته باشد

مطالعه تازه محققان نشان می‌دهد بزخی از عناصر فراتر از کربن می‌توانند واکنش‌های شیمیایی ایجاد کنند که شکل‌گیری موجودات زنده را پشتیبانی خواهد کرد. ممکن است حیات بیگانه بدون منشا کربنی بوده در این زمینه باید روش‌های متنوعی برای جستجوی حیات فرازمینی به کار گرفته شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ترکیبات […]

مطالعه تازه محققان نشان می‌دهد بزخی از عناصر فراتر از کربن می‌توانند واکنش‌های شیمیایی ایجاد کنند که شکل‌گیری موجودات زنده را پشتیبانی خواهد کرد. ممکن است حیات بیگانه بدون منشا کربنی بوده در این زمینه باید روش‌های متنوعی برای جستجوی حیات فرازمینی به کار گرفته شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ترکیبات پیچیده حیات در زمین همگی بر پایه عنصر کربن هستند. اخیراً ایده جدیدی را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد حیات بیگانه ممکن است شیمی متفاوتی داشته باشد. بنابراین یک تحقیق تازه با هدف جستجو برای واکنش‌های خود کاتالیزی فراتر از کربن انجام گرفته است.

دانشمندان در پژوهش خود به چرخه‌های آمیخته ناهمکن تمرکز داشته تا بتوانند نسخه‌های متعددی از یک مولکول را ایجاد کنند. این محصولات جدید در صورت به کارگیری به عنوان مواد آغازین قابلیت شکل‌گیری مجدد در چرخه‌ها را نیز خواهند داشت. به همین دلیل خود کاتالیزی نیز ایجاد می‌شود.

محققان در این پژوهش اطلاعات دیجیتالی شده مربوط به بازه زمانی ۲۰۰ ساله را بررسی کردند. در نهایت ۲۷۰ چرخه مختلف شامل واکنش‌های خود کاتالیزی کشف شد. بتول کاچار، زیست اخترشناس و باکتری شناس فرگشتی دانشگاه ویسکانس در این مورد می‌گوید: خود کاتالیزی ممکن است بر خلاف ویژگی عمومی در بسیاری از محیط‌های مختلف باشد. همچنین می‌توانند تفاوت‌های جدی نیز با زمین داشته باشند.

چرخه‌های کشف شده نسبتا ساده بوده و از دو واکنش تشکیل شده‌اند. در این بین تنها ۸ مورد نسبتا پیچیده بوده و دارای چهار واکنش هستند. محققان قصد دارند برای ایجاد واکنش‌های شیمیایی خودکفا چندین چرخه را با یکدیگر ترکیب کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال