هر فعالیتی غیر از نشستن های طولانی برای قلب مفید است

محققان بین المللی در مطالعه ای تمامی فعالیت های روزانه افراد را بررسی و رتبه بندی کرده اند. نکته مهم در این مطالعه توجه به این موضوع است که هر حرکتی غیر از نشستن های طولانی برای قلب مفید خواهد بود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات نشان می دهد بسیاری از […]

محققان بین المللی در مطالعه ای تمامی فعالیت های روزانه افراد را بررسی و رتبه بندی کرده اند. نکته مهم در این مطالعه توجه به این موضوع است که هر حرکتی غیر از نشستن های طولانی برای قلب مفید خواهد بود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات نشان می دهد بسیاری از تغییرات کوچک در فعالیت های روزانه می تواند روی بهبود فعالیت قلب موثر باشد. البته میزان شدت آن نیز مهم است. یکی از این تغییرات مهم عدم استفاده از نشستن های طولانی مدت و استفاده از دیگر فعالیت ها با میزان تحرک بیشتر است. از جمله این فعالیت ها می توان به دویدن، بالا رفتن از پله و یا پیاده روی سریع اشاره کرد.‌هر فعالیتی با قابلیت افزایش ضربان قلب و بهبود تنفس حتی در زمان اندکی مانند یک یا دو دقیقه می تواند مهم و موثر باشد.

در حال حاضر بیماری های قلبی عروقی به عنوان نخستین عامل مرگ در جهان سالانه ۱۸ میلیون قربانی می‌گیرد. با وجود مساعد بودن برخی افراد در ابتلا به این بیماری ها، زندگی مدرن نیز باعث دشوار شدن کار قلب شده است. عوامل خطرناک در آن نیز عدم تحرک ، استفاده از رژیم غذایی نامناسب و استفاده از الکل و دخانیات هستند. تحقیقات اخیر نیز نشان می دهد نشستن های طولانی بدترین کار برای سلامت قلب است. شاخص های مهم از قبیل کلسترول و هموگلبین گلوکوزیته، از جمله مواردی هستند که در زمان نشستن میزان ناسالمی را خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال