اپل با تغییرات ممان اینرسی باعث سبک‌تر شدن آیفون ۱۵ شد

اپل با ایجاد تغییراتی در آیفون ۱۵ پرو توانست آن را نسبت به یک جسم ۱۸۷ گرمی سبک‌تر کند. افرادی که از این گوشی استفاده کرده‌اند میگویند آیفون ۱۵ پرو نسبت به نسل قبل یعنی آیفون ۱۴ پرو بسیار سبک‌تر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل با استفاده از اصلاح ممان […]

اپل با ایجاد تغییراتی در آیفون ۱۵ پرو توانست آن را نسبت به یک جسم ۱۸۷ گرمی سبک‌تر کند. افرادی که از این گوشی استفاده کرده‌اند میگویند آیفون ۱۵ پرو نسبت به نسل قبل یعنی آیفون ۱۴ پرو بسیار سبک‌تر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل با استفاده از اصلاح ممان اینرسی آیفون ۱۵ پرو را سبک‌تر از جسم دیگر ۱۸۷ گرمی کند. طبق اطلاعات منتشر شده اکنون این گوشی نسبت به آیفون‌های سری ۱۴ پرو سبک‌تر بوده و دلیل آن نیز صرفاً به خاطر وجود قاب تیتانیومی نبوده است. بلکه اپل با اصلاح ممان اینرسی توانست تغییراتی روی وزن این گوشی ایجاد کند.

در حال حاضر وزن آیفون ۱۵ پرو ۱۸۷ گرم است که نسبت به نسخه آیفون ۱۴ حدود ۹ درصد سبک‌تر شده است. با توجه به اینکه این شرکت قیمت گوشی‌های ۱۵ و ۱۵ پرو را نسبت به نسل قبل تغییر نداده است می‌توان به استفاده از تیتانیوم و کاهش وزن این دو پرچمدار اشاره کرد.

افرادی که از گوشی آیفون ۱۵ پرو استفاده کرده‌اند می‌گویند این گوشی نسبت به آیفون ۱۴ بسیار سبک‌تر است. به بیان دیگر آیفون ۱۵ پرو سنگینی کمتری نسبت به دیگر اجسام با وزن ۱۸۷ گرم دارد. مفهوم ممان اینرسی یا همان گشتاور دوم سطح میزان حرکت چرخشی و اندازه‌گیری مقاومت جسم در برابر این حرکت است. در واقع این مفهوم فیزیکی از روی مقدار جرم و توزیع آن محاسبه خواهد شد.

افزایش ممان اینرسی نیز بدین معنا است که جرم در فاصله دورتری از محور چرخش جسم قرار گرفته است. این موضوع می‌تواند در اشیایی مانند گوشی‌های هوشمند تاثیر بسیار زیادی داشته و آنها را سنگین یا سبک‌تر نشان دهد. طبق اعلام اپل در آیفون ۱۵ پرو و پرومکس نوارهای تیتانیوم روی لایه‌ای بازیافتی از آلومینیوم را پوشانده‌اند. ترکیب این دو فلز با تکنیکی ویژه توانسته استحکام زیادی ایجاد کند. استفاده از تیتانیوم به جای فولاد ضد زنگ در اصلاح ممان اینرسی نقش داشته و بخش زیادی از کاهش وزن این گوشی نیز از همین طریق ایجاد شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال