تمرکز اپل روی ساخت یک نمایشگر تاشو بدون چین خوردگی برای آیفون و آیپد است

پتنتی که اخیراً توسط اپل برای نمایشگرهای جدید به ثبت رسیده نشان می‌دهد وجود یک لایه پوشش شفاف روی این نمایشگرها از چین خوردگی آنها توسط شیارهای مربوط جلوگیری خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در سال‌های آینده آیفون و آیپد تاشو را عرضه خواهد کرد. شواهد کنونی نشان می‌دهد […]

پتنتی که اخیراً توسط اپل برای نمایشگرهای جدید به ثبت رسیده نشان می‌دهد وجود یک لایه پوشش شفاف روی این نمایشگرها از چین خوردگی آنها توسط شیارهای مربوط جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در سال‌های آینده آیفون و آیپد تاشو را عرضه خواهد کرد. شواهد کنونی نشان می‌دهد پتنت جدید این شرکت می‌تواند به تولید نمایشگر تاشو بدون چین خوردگی منجر شود. از یک فرایند شیمیایی مخصوص یا مواد متفاوت در نواحی مربوط به چین خوردگی استفاده شده و بدین ترتیب کاربران یک سطح صافی را در اختیار خواهند داشت.

مینگ چیکو تحلیلگر محصولات اپل اعلام کرد اولین دستگاه با نمایشگرهای تاشو مخصوص احتمالاً مک بوک ۲۰.۳ اینچی است که تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۷ انجام خواهد شد. پتن اپل نشان می‌دهد با استفاده از یک لایه پوشش شفاف و قرار دادن آن روی نمایشگر می‌توان از ایجاد شیارهای چین خوردگی جلوگیری کرد. درون لایه یک فرورفتگی وجود دارد که در صورت خم شدن نمایشگر و موازی با محور آن قرار خواهد گرفت.

در بخش چین خوردگی مربوط به نمایشگر، از موادی شامل پلیمر مایع، نور، UV، گرما و تکنیک‌های پخت استفاده شده تا آن را سخت کنند. طبق پتنت منتشر شده ممکن است تمامی ترکیب شیشه دچار تغییر شود به عنوان مثال ممکن است از پتاسیم به جای سدیم موجود در شیشه روی نمایشگر استفاده شود با کمک این تغییر تنش فشاری در لایه‌های سطحی دچار تغییر شده و مقاومت شیشه در برابر خراشیدگی یا دیگر آسیب‌های سایشی افزایش پیدا خواهد کرد. احتمالاً اپل از این فناوری در آیفون‌ها و آیپدهای تاشو استفاده می‌کند همچنین ممکن است مک بوک‌ها نیز در صورت تجهیز به پنل تاشو از این فناوری بهره ببرند. در صورتی که اپل بخواهد در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ محصولاتی را عرضه کند بنابراین در آینده اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری منتشر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال