هوش اپل به عنوان آغاز ورود این شرکت به دنیای هوش مصنوعی معرفی شد

سرانجام اپل در مراسم شب گذشته از Apple Intelligence پرده برداری کرد. اپل معرفی با هوش اپل ورود جدی خود را به دنیای هوش مصنوعی اعلام کرد. هوش اپل شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی است که قرار است به سیستم عامل‌های این شرکت اضافه شده و بر اساس آن تجربه کاربران به شکل بهینه […]

سرانجام اپل در مراسم شب گذشته از Apple Intelligence پرده برداری کرد. اپل معرفی با هوش اپل ورود جدی خود را به دنیای هوش مصنوعی اعلام کرد. هوش اپل شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی است که قرار است به سیستم عامل‌های این شرکت اضافه شده و بر اساس آن تجربه کاربران به شکل بهینه افزایش پیدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در حالی از استراتژی هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است که این ویژگی می‌تواند با نرم‌افزارهای مختلف به شکل یکپارچه قابلیت‌های هوشمندی را در اختیار کاربران محصولات این شرکت قرار دهد. هوش اپل با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ امکان استفاده از متون، تصاویر، کارهای مختلف و وضعیت‌های گوناگون را به دستگاه ها و نرم‌افزارها خواهد داد. قرار است این سیستم در اکثر محصولات نرم‌افزاری این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از ویژگی‌های مهم هوش اپل اولویت بندی خودکار نوتیفیکیشن‌ها در آیفون است. این قابلیت با نام Reduce Interruptions مربوط به نگارش مولد در ابرهای مختلف و ویژگی‌های مربوط به تولید تصویر را ارائه می‌کند. به گفته اپل این ویژگی‌ها امکان شخصی سازی در موقعیت و نیازهای مختلف را دارا بوده و حریم خصوصی نیز در آن حفظ خواهد شد. به عنوان مثال در ویژگی تولید تصویر کاربران می‌توانند از تصاویر مخاطبان برای ایجاد تصاویر کارتونی در دستگاه استفاده کرده و سپس آن را از طریق اپلیکیشن Messages  برای دوستان خود ارسال کنند.

از مهمترین تحولات بزرگ هوش اپل دستیار صوتی سیری است که اکنون صحبت آن به شکل طبیعی شده و می‌تواند از پیرامون گفتگوها نیز آگاه شود. این دستیار مجازی امکان مشاهده صفحه نمایش را خواهد داشت تا بتواند کاری که کاربر در ارتباط با آنچه روی صفحه انجام می‌شود انجام داده و یا اطلاعاتی در مورد آن ارائه کند.

اپل در مورد سیری گفته است این دستیار با گذشت زمان در اپ‌های بیشتری عملکردهای مختلفی را ارائه خواهد کرد. برای مثال این دستیار هوشمند می‌تواند برای تنظیم ارسال پیامک در یک تاریخ خاص مورد استفاده قرار بگیرد.  همچنین می‌توانید از آن بخواهید عکسی را که در بخش فوتوز در حال مشاهده هستید به دوستان شما ارسال کند.

امکان دریافت خلاصه متن‌ها از طریق هوش اپل برای کاربران ایجاد شده است. می‌توانند با کمک هوش مصنوعی متن‌های بهتری را تولید کنند. از ویژگی های جذاب هوش اپل قابلیت Genmoji است که از طریق آن می‌توان در لحظه‌ای ایموجی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کرد.

قابلیت تولید تصویر به نام mage Playground که در سیستم عامل جدید این شرکت ارائه شده است قرار است در چندین اپلیکیشن کاربرد داشته و اپ اختصاصی خود را نیز داشته باشد. از طریق یک ای پی آی نیز می‌تواند به توسعه دهندگان در پیاده‌سازی آن در دستگاه‌های خود نیز کمک کند.

اپل در زمان معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence اعلام کرد مدل هوش مصنوعی GPT-4o مربوط به شرکت OpenAI نیز در ادامه سال جاری میلادی به iOS، مک اواس و iPadOS اضافه خواهد شد. این مدل به شکل یک چت بات باعث افزایش قابلیت‌های سیری شده و برای تولید تصاویر نیز در کنار آن مدل Dall E نیز وجود دارد.