احتمالا دکمه خازنی جدید اپل در آیفون ۱۶ به کار می رود

برخی منابع اعلام کردند اپل قصد دارد در ساخت آیفون ۱۶ از دکمه های جدیدی به نام Capture Button استفاده کند‌. این دکمه ها از نوع خازنی بوده و با اسم رمز Project Nova شناسایی شده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، احتمالا اضافه شدن این دکمه جدید به گوشی های آیفون […]

برخی منابع اعلام کردند اپل قصد دارد در ساخت آیفون ۱۶ از دکمه های جدیدی به نام Capture Button استفاده کند‌. این دکمه ها از نوع خازنی بوده و با اسم رمز Project Nova شناسایی شده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، احتمالا اضافه شدن این دکمه جدید به گوشی های آیفون می تواند باعث افزایش فروش آنها شود‌. در حال حاضر مشخص نیست آنها به طور دقیق چه کاربردی خواهند داشت.

خانواده جدید آیفون ۱۵ به تازگی وارد بازار شده و تا زمان معرفی آیفون ۱۶ زمان بسیاری باقی مانده است. با این وجود شایعات و گزارش های منتشر شده نشان می دهند نسل بعدی آیفون ها ممکن است دارای دکمه خازنی جدیدی باشد.

احتمالا محل این دکمه جدید در محل دکمه پاور است. مکان دقیق آن پایین‌تر از برش مربوط به ارتباط موج میلیمتری بوده و به نوعی می‌توان آن را در کنار دکمه‌های تنظیم صدا در نظر گرفت.

نوع دکمه جدید خازنی بوده و دیگر خبری از دکمه‌های مکانیکی نخواهد بود. بدین ترتیب دکمه جدید قادر به درک فشار و لمس است. واکنش این دکمه نسبت به فشار از نوع هپتیکی است. با توجه به میزان فشار واکنش آن متفاوت است و ممکن است عملکرد این دکمه مشابه دکمه هوم در گوشیهای سری SE باشد.

پیش از معرفی آیفون ۱۵ خبرهایی از وجود دکمه های خازنی در آنها منتشر شده بود. البته به نظر می رسید اپل برنامه ای برای اضافه کردن این نوع دکمه ها به آیفون ۱۵ ندارد. در نهایت نیز تنها دکمه های جدید اکشن در آیفون ۱۵ مدل پرو قرار گرفت.

در خبر منتشر شده به این نکته اشاره شد که احتمالا تمامی مدل های آیفون ۱۶ به این دکمه جدید مجهز هستند. برخلاف آیفون 15 که تنها مدل های پرو آن دارای دکمه ارتقا یافته هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال