تغییر شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021

بحران ناشی از ویروس کرونا در سال 2020 از همه جهات تاثیرات قابل توجهی را بر شرایط مهاجرت به کانادا بجا گذاشته است. تاثیراتی که پس از گذشت یکسال آشفتگی، هم اکنون متقاضیان بسیاری را متوقع آماده سازی روند مهاجرت و اقامت کانادا در سال 2021 کرده است. استقبال بی‌نظیر دولت کانادا از مهاجران بر […]

بحران ناشی از ویروس کرونا در سال 2020 از همه جهات تاثیرات قابل توجهی را بر شرایط مهاجرت به کانادا بجا گذاشته است. تاثیراتی که پس از گذشت یکسال آشفتگی، هم اکنون متقاضیان بسیاری را متوقع آماده سازی روند مهاجرت و اقامت کانادا در سال 2021 کرده است.

استقبال بی‌نظیر دولت کانادا از مهاجران بر کسی پوشیده نیست، چنانچه در سال 2019 با پذیرش 341،000 مهاجر جدید، شاهد سطح بالای مهاجران در این کشور بودیم، ولی از مارس 2020، زمانی که همه گیری ویروس کرونا به عنوان یک بحران جهانی ظاهر شد، سیستم مهاجرت به کانادا تقریبا از کار افتاد تا زمانی‌که سیاست هایی را در جهت پیشگیری از این ویروس COVID-19 اجرا کرد.

در تاریخ 18 مارس از سوی دولت کانادا با اعمال محدودیت های مسافرتی، امکان ورود برخی از اتباع خارجی تا حدودی در بهبود روند مهاجرتی مثمر ثمر واقع شد. البته در حال حاضر سیستم های اکسپرس اینتری (Express Entry)، برنامه های مهاجرت استانی (PNP) و بسیاری دیگر از روش های مهاجرت به کانادا همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

با این همه، از تغییراتی که روز به روز در ماهیت ویروس کرونا بوجود می آید، انتظار می رود که روند شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021 همچنان ناشناخته باقی بماند. اما می شود این اطمینان را داد که تصمیماتی از سوی کانادا در سال 2021، هم در جهت بهبود شرایط دولت و هم برای مهاجران در نظر گرفته شده است. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست.

سیستم مهاجرت به کانادا در سال 2021 چگونه عمل می کند؟

تا زمانی که همه گیری ویروس کرونا در سرتاسر کشور کانادا وجود دارد، نباید انتظار داشت که سیستم و شرایط مهاجرت به کانادا به روند عادی قبلی خود بازگردد. ولی تایید چندین نوع واکسن از سوی دولت، خبری خوشحال کننده از پایان بحران ویروس کرونا را می دهد.

کشور کانادا از دسامبر 2020 بزرگترین کمپین واکسیناسیون خود را با هدف واکسینه کردن تمامی شهروندان تا سپتامبر 2021 آغاز کرد. شروع واکسیناسیون شهروندان کانادایی قطعا عاملی موثر در راستای بازگشت به روند عادی زندگی و سیستم مهاجرتی در کانادا خواهد بود. اما تا پایان این فرآیند واکسیناسیون، محدودیت های مسافرتی نظیر قرنطینه 14 روزه به محض ورود به کانادا و یا تست آزمایش COVID-19 به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا همچنان برای اتباع خارجی، به اجرا در می آید.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که اتخاذ شرایطی ویژه از ورود مهاجران، تاثیرات قابل توجهی در روند پذیرش نیروی کار خارجی، دانشجویان بین المللی و دیگر متقاضیان اقامت کانادا گذاشته است، ولی حقیقت ماجرا این است که دولت کانادا در زمان این بحران، تعهدات خود را نسبت به ورود متقاضیان، دو برابر کرده است. به گونه ای که کانادا در برنامه جدید مهاجرتی خود طی سالهای 2021 الی 2023، با پذیرش سالانه بیش از 400000 مهاجر جدید، بالاترین سطح مهاجرتی را در تاریخ خود رقم خواهد زد.

با همه این اوصاف، تصور می شود که اجرایی شدن این هدف در سال 2021 با همه گیری ویروس کرونا کمی دشوار باشد. اما اگر حتی دولت کانادا نتواند بصورت حضوری از ورود متقاضیان مهاجرت به کانادا در سال 2021 استقبال کند، از طریق برنامه های مهاجرت استانی و یا فدرال، با در اختیار قرار دادن تاییدیه های لازم به متقاضیان، مجوز ورودی آنها را به زمانی بعد موکول می کند.

اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شما را در یافتن بهترین شرایط مهاجرت به کانادا یاری می نماید. هر روشی که برای مهاجرت در نظر داشته باشید اعم از تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و سایر روش های رایج، مشاوران مهاجرتی باتجربه در تمام مراحل مهاجرت کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.

با وجود تمام محدودیت ها، این کشور همچنان متقاضیان اقامت کانادا را می پذیرد.همچنان در سال 2021 متقاضیان اقامت کانادا پذیرش می شوند!

آغاز فرآیند واکسیناسیون در کانادا، تغییرات محسوسی را در محدودیت های مسافرتی کانادا ایجاد می کند. بر این اساس، کانادا می تواند با لغو محدودیت های سفر برای تازه واردانی که واکسن COVID-19 را دریافت کرده اند و همچنین مهاجرانی که تست کرونای آنها پیش از ورود به کانادا منفی اعلام شده است، زمینه را برای به جریان افتادن پروسه مهاجرت تازه واردان و بهبود اوضاع اقتصادی کشور مهیا سازد.

سیستم مهاجرت کانادا در ماه ژانویه تصویر واضح تری را از روند خود به نمایش گذاشته است. نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، با رونمایی از فرآیندی که در دوران همه گیری ویروس کرونا با تاخیر مواجه بوده است، به وزیر مهاجرت، مارکو مندیچینو اعلام کرده تا اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در طی سالهای آینده چه اولویت هایی را دنبال کند.

از دیگر اتفاقات قطعی که پیشبرد آن از سوی اداره مهاجرت کانادا تایید شده است، قرعه کشی متقاضیان برنامه اسپانسرشیپ کانادا می باشد که در سال 2020 جهت دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نموده اند. دولت اعلام کرده است که پروسه درخواستی حداکثر 10 هزار متقاضی اسپانسرشیپ را در ماه های اولیه سال 2021، برای امکان پذیر کردن ورود والدین، پدربزرگ و یا مادربزرگ به پیش می برد. تا جایی که همچنان این برنامه در سال 2021، تعداد متقاضیان اسپانسرشیپ کانادا را به چیزی در حدود 30 هزار نفر برساند.

همه این اقداماتی که از جانب اداره مهاجرت به کانادا (IRCC)، استان ها و دیگر قلمروهای کانادا در حال رخداد است، می تواند به نوعی نشان دهنده توانایی دولتی باشد که تمامی تلاش خود را در راستای عادی سازی شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021 بکار می گیرد؛ خبر امیدوار کننده ای که انتظار می رود برای سال 2021 برخلاف سال 2020، اتفاقات بهتری را برای متقاضیان اقامت کانادا رقم بزند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا می توانید به وبسایت (https://www.atlantic724.com/) مراجعه کنید.