آگهی

معرفی روش‌های پرداخت بین المللی

کاهش ارزش پول و قدرت خرید، تورم و شرایط اقتصادی، همگان را به جستجوی راه‌حلی برای حفظ ارزش سرمایه خود واداشته است. افراد برای مقابله با کاهش ارزش سرمایه‌های خود که با زحمت بسیاری طی سال‌ها جمع‌آوری کردند، به روش‌های مختلفی روی آورده‌اند. سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، مانند املاک، فلزات گرانبها و ارز، از جمله روش‌هایی است […]

کاهش ارزش پول و قدرت خرید، تورم و شرایط اقتصادی، همگان را به جستجوی راه‌حلی برای حفظ ارزش سرمایه خود واداشته است. افراد برای مقابله با کاهش ارزش سرمایه‌های خود که با زحمت بسیاری طی سال‌ها جمع‌آوری کردند، به روش‌های مختلفی روی آورده‌اند. سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، مانند املاک، فلزات گرانبها و ارز، از جمله روش‌هایی است که در شرایط اقتصادی مختلف مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد.

کاهش ارزش پول که کاهش قدرت خرید عمومی را به دنبال دارد، افراد را به‌سمت راه‌های کسب درآمد‌های ارزی سوق داده است. افراد به‌منظور حفظ قدرت خرید خود، به ارزهایی که در شرایط اقتصادی مختلف پایدار هستند، روی می‌آورند و در فعالیت‌هایی مشارکت می‌کنند برای آنها درامد‌های ارزی به‌همراه داشته باشد. به این ترتیب راهی برای مقابله با کاهش پول خود ایجاد می‌کنند.

در این شرایط مسئله‌ای دیگر ایجاد خواهد شد. ارز‌های دریافت شده برای استفاده باید به ارز محلی تبدیل شوند و در اینجاست که مسئله نقد کردن درآمد ارزی، خود را نشان می‌دهد. البته با پیشرفت تکنولوژی و صنعت مالی این موضوع، مسئله‌ای چندان پیچیده نخواهد بود. موسسات مالی بسیاری با شناسایی نیاز جامعه به تبدیل ارزهای مختلف، راه‌حل‌های مختلفی را برای تسهیل این فرایند ارائه داده‌اند. در ادامه با برخی از این راه‌حل‌ها آشنا می‌شویم.

پی پال (paypal)

سیستم پرداخت آنلاین که امکان ارسال و دریافت وجه را به‌صورت آنلاین فراهم کرده است. از این سرویس می‌توان برای انجام تراکنش‌های مالی مختلف مثل انتقال وجه و پرداخت آنلاین کالاها و خدمات استفاده کرد. پی پال در بیش از 200 کشور جهان مورد استفاده عموم قرار گرفته و بیش از 100 ارز را پشتیبانی می‌کند. این روش از جمله روش‌های ایمن برای پرداخت‌های آنلاین است، زیرا از فناوری رمزگذاری برای حفاظت از اطلاعات مالی استفاده می‌کند.

پی‌پال سابقه طولانی در پرداخت دیجیتال داشته با ارائه خدمات با کیفیت و مناسب توانسته صدرنشین فعالان این حوزه باشد. این مجموعه برای راحت‌تر ،مقرون به‌صرفه‌تر و ایمن‌تر شدن خدمات مالی و مبادلات از فناوری‌های نوین استفاده کرده و می‌تواند مسیر پیوستن کسب و کارها و مردم را به اقتصاد جهانی هموارتر کند.

پی پال رسالت خود را دسترسی عمومی، بدون در نظر‌گرفتن موقعیت اقتصادی، پیشینه شغلی و حتی موقعیت جغرافیایی افراد، به خدماتی به صرفه و ایمن می‌داند.

وب مانی (Web Money)

یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت آنلاین است. وب‌مانی یک سیستم پرداخت بین‌المللی و محیطی برای فعالیت‌های آنلاین است که امکان تراکنش‌های مالی را در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری فراهم می‌کند. مهمترین ویژگی این سیستم پرداخت، امنیت بالای آن است. تامین امنیت وب مانی از طریق سامانه رمز پویا یا با نرم‌افزار Enum انجام می‌شود.

به‌علاوه با استفاده از نسخه ویندوز وب مانی، پس از افتتاح حساب، برای کاربر فایل کلید مخصوص حساب ساخته شده و به وی ارائه می‌شود و با استفاده از این فایل کلیدی دسترسی به حساب ممکن می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند در تنظیمات حساب خود، دسترسی به کلید را با یک یا چند آی پی، محدود کند تا از ورود افراد متفرقه به حساب خود جلوگیری کند.

پرفکت مانی (Perfect Money)

نسل جدید سیستم‌های پرداخت آنلاین که خدمات مالی امن و آسان را برای تراکنش‌های مالی در سراسر جهان ارائه می‌دهد، پرفکت‌مانی است. با افتتاح حساب کاربری در وب سایت تجارت الکترونیک، دسترسی به انواع خدمات مانند انتقال وجه، پرداخت آنلاین، خرید و فروش ارز و بسیاری خدمات دیگر برای کاربر ایجاد می‌شود.

ارائه خدمات بدون توجه به محدودیت‌های منطقه‌ای، باعث شده است که صاحبان کسب و کار و افراد بسیاری به استفاده از خدمات پرفکت‌مانی علاقه‌مند شوند.

می‌توان گفت پرفکت مانی یک کیف دیجیتال است که قابلیت تبدیل ارزهای مختلف را داشته و می‌توان در آن وجوه را نگهداری کرد و برای پرداخت‌های آنلاین از آن استفاده کرد. برای استفاده از این خدمات لازم است در وب سایت پرفکت مانی ثبت نام کرده تا به انواع خدمات دسترسی داشته باشید.

مستر کارت (Master Card)

شرکت فناوری جهانی در صنعت پرداخت است. مستر کارت از جمله پل‌های ارتباطی اقتصاد دیجیتال و جهانی است که تراکنش‌های امن را به‌راحتی در دسترس افراد و مشاغل مختلف در سراسر جهان قرار می‌دهد.

چشم‌انداز مسترکارت مدرن کردن صنعت پرداخت‌ها و تغییر در معاملات است و هدف خود را ایجاد پیوند‌های قوی‌تر و کمک به ورود هر چه بیشتر افراد به اقتصاد دیجیتال می‌داند که پیشرفت در اکوسیستم پرداخت را ممکن می‌کند. مسترکارت فعالیت خود را به ایجاد راه حل‌های ساده، ایمن و هوشمند متمرکز کرده است.

ادوکش

یک سیستم پرداخت آنلاین مشابه پرفکت مانی و وب مانی است که امکانات و خدمات پرداخت ارزی به مراتب بیشتر از دو روش مذکور دارد. ادوکش را می‌توان واسطه بین سیستم‌هایی مثل مسترکارت و پی پال دانست. با افتتاح حساب در این سیستم مالی کاربر به امکانات وسیعی در تراکنش‌های بین‌المللی دسترسی خواهد داشت.

با افتتاح حساب در ادوکش، یک کیف پول به کاربر تعلق می‌گیرد. این کیف پول قابلیت استفاده درپرداخت‌های آنلاین را دارد. در زمان استفاده از این کیف پول، باید از سایت‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، استفاده شود.

با حرکت عمومی به سمت کسب درآمد‌های ارزی، مسئله نقد کردن درآمد‌های ارزی از چالش‌هایی است که مردم با آن روبرو می‌شوند. موسسات مالی مختلفی به ارائه خدماتی اقدام کرده‌اند که این مسیر را برای کاربران تسهیل می‌کند. پی‌پال، وب‌مانی، مسترکارت، پرفکت‌مانی و بسیاری سیستم‌های پرداخت دیگر، به ارائه خدمات مالی به مردم در سراسر جهان مشغول هستند. این مجموعه‌ها با ایجاد پل ارتباطی بین‌الملل علاوه‌بر افزایش دسترسی عمومی به سیستم مالی و اقتصاد جهانی، حرکت به سمت اقتصادی دیجیتال را آغاز کرده‌اند.

این سیستم‌های پرداخت با پشتیبانی از ارزهای مختلف، امکانی را فراهم کرده‌اند که افراد بتوانند در فعالیت‌های تجاری بین‌المللی مشارکت کنند و پرداخت‌های آنلاین را به سهولت انجام داده و بتوانند به‌راحتی ارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنند.

سیستم‌های مالی نوین با استفاده از فناوری‌های جدید در جهت انجام تراکنش‌های مالی امن و راحت قدم برداشته‌اند. در واقع با افتتاح حساب در این سیستم‌های پرداخت آنلاین کاربر به یک کیف پول دیجیتال دسترسی پیدا می‌کند که می‌تواند حساب مالی خود را مدیریت کرده، نسبت به نگهداری وجوه در آن اقدام کند و یا در تراکنش‌های مالی خود از آن استفاده کند. در این مقاله با تعدادی از روش‌های رایجی آشنا شدیم که می‌تواند برای انتقال درآمد‌های ارزی مورد استفاده قرار گیرد.

salb-techna