آگهی کسب و کارها

انواع روش های ایمپلنت

ایمپلنت ها از مواد مقاومی مانند تیتانیوم یا سرامیک ساخته شده اند که در برابر سایش و آسیب بسیار مقاوم هستند. انواع روش های ایمپلنت دو نوع ایمپلنت دندان وجود دارد. ایمپلنت اندوستال و زیر پریوستال. هر دو نوع ویژگی ها و زمینه های کاربردی خاص خود را دارند. ایمپلنت های اندوستیال یکی از پرکاربردترین […]

ایمپلنت ها از مواد مقاومی مانند تیتانیوم یا سرامیک ساخته شده اند که در برابر سایش و آسیب بسیار مقاوم هستند.

انواع روش های ایمپلنت

دو نوع ایمپلنت دندان وجود دارد. ایمپلنت اندوستال و زیر پریوستال. هر دو نوع ویژگی ها و زمینه های کاربردی خاص خود را دارند.

ایمپلنت های اندوستیال یکی از پرکاربردترین روش های کاشت دندانی هستند. آن ها از یک ساختار مارپیچ، استوانه ای یا برگ شکل تشکیل شده اند که مستقیماً در استخوان فک قرار می گیرند. آن ها به‌عنوان ریشه‌های دندان مصنوعی عمل می ‌کنند و پایه‌ای پایدار برای جایگزینی دندان‌های بعدی مانند تاج، بریج یا پروتز فراهم می‌کنند. اندوستیال انتخاب ارجح برای اکثر بیماران هستند زیرا میزان موفقیت بالایی دارند و عموماً به خوبی تحمل می‌شوند.

تیتانیوم متداول‌ترین ماده مورد استفاده برای اندوستیال است زیرا زیست سازگار و به خوبی توسط بدن پذیرفته می‌شود.

ایمپلنت های ساب پریوستال با اندوستیال تفاوت دارند زیرا مستقیماً در استخوان فک قرار نمی گیرند. در عوض، یک ساختار فلزی که با شکل استخوان فک مطابقت دارد، زیر لثه و بالای استخوان فک قرار می گیرد. این ساختار به عنوان پایه ای برای دندان مصنوعی عمل می کند.

ساب پریوستال عمدتاً در بیمارانی استفاده می شود که استخوان فک کافی برای کاشت اندوستیال ندارند. آن ها همچنین می توانند جایگزینی برای بیمارانی باشند که با پروتزهای سنتی مشکل دارند، مانند احتباس ضعیف یا نقاط فشار.

نوبت متخصص ایمپلنت دندان در شیراز ، تهران وسایر شهرها را از سایت پی جو میتوانید بصورت رایگان دریافت نمایید.

اندوستیال

 

مواد اولیه

در تولید ایمپلنت های دندانی از مواد مختلفی استفاده می شود که از نظر خواص و سازگاری با هم تفاوت دارند. وقتی صحبت از مواد می شود، دو نوع رایج ایمپلنت دندان وجود دارد. انتخاب ماده تاثیر بسزایی در دوام و عملکرد آن ها دارد. متداول ترین مواد مورد استفاده تیتانیوم و سرامیک هستند.

نوبت دندانپزشک در شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران را در سایت پی جو بصورت رایگان دریافت نمایید.

تیتانیوم پرمصرف ترین ماده برای کاشت دندان است و برای چندین دهه در دندانپزشکی استفاده می شود. به دلیل دوام و زیست سازگاری آن شناخته شده است. ایمپلنت های تیتانیوم مقاوم، مقاوم در برابر خوردگی و ظرفیت تحمل بار بالایی هستند. تیتانیوم نیز یک ماده زیست سازگار است، به این معنی که بدن انسان آن را به خوبی پذیرفته است و معمولاً هیچ واکنش پس زدنی ایجاد نمی کند. علاوه بر این، تیتانیوم باعث تقویت استخوان‌سازی، یعنی رشد ایمپلنت به داخل استخوان فک می‌شود، که برای پایداری آن ها بسیار مهم است.

سرامیک یا به طور خاص اکسید زیرکونیوم یکی دیگر از مواد مورد استفاده است. این یک گزینه نسبتا جدید است که برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است و به ویژه به دلیل ویژگی های زیبایی شناختی آن محبوبیت زیادی پیدا می کند.

دندان های سرامیکی سفید هستند و ظاهری بسیار شبیه به دندان های طبیعی دارند و آن ها را به گزینه ای جذاب برای بیمارانی تبدیل می کند که به ظاهر اهمیت زیادی می دهند. زیرکونیا نیز یک ماده زیست سازگار است و یکپارچگی استخوانی خوبی از خود نشان می دهد. با این حال، انعطاف پذیری کمتری نسبت به تیتانیوم دارد و می تواند تحت بارهای سنگین بشکند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز و سایر شهرهای ایران در سایت پی جو بسادگی در دسترس شما قرار گرفته است.

اگر به دانستنی های دندانپزشکی علاقه مندید به این بخش در سایت پی جو مراجعه کنید تا اطلاعات جامعی درباره سلامت دندان را مشاهده فرمایید.

به طور خلاصه، تیتانیوم و سرامیک به دلیل خواص زیست سازگار و توانایی آن ها در ارتقاء یکپارچگی استخوانی، رایج ترین مواد مورد استفاده برای ایمپلنت های دندانی هستند. انتخاب ماده به عوامل مختلفی از جمله ترجیحات زیبایی شناختی بیمار، محل دندان از دست رفته و شرایط سلامت فردی بستگی دارد.

ایمپلنت ساب پریوستال

 

ایمپلنت ساب پریوستال

اگر قصد کاشت دندان را دارید پیشنهاد می کنیم به پی جو مراجعه کنید. payju.ir به عنوان مرجعی برای معرفی دندانپزشکان متخصص ایمپلنت در شهرهای مختلف می باشد.

salb-techna