آگهی کسب و کارها

انواع دوربین داهوا از نظر کیفیت تصویر

انواع دوربین داهوا که توسط کمپانی بزرگ داهوا با ویژگی‌های مختلف به بازار ارائه می‌شوند، می‌توانند در کاربردهای اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و غیره، عملکرد و کارایی بالایی را به نمایش بگذارند. تنوع بالای این محصولات موجب شده است که کاربران برای راه‌اندازی سیستم مداربسته خود گزینه‌های زیادی پیش رو داشته باشند که گاهی انتخاب […]

انواع دوربین داهوا که توسط کمپانی بزرگ داهوا با ویژگی‌های مختلف به بازار ارائه می‌شوند، می‌توانند در کاربردهای اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و غیره، عملکرد و کارایی بالایی را به نمایش بگذارند. تنوع بالای این محصولات موجب شده است که کاربران برای راه‌اندازی سیستم مداربسته خود گزینه‌های زیادی پیش رو داشته باشند که گاهی انتخاب بین محصولات متنوع، مشکل می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته داهوا می‌توان به تناسب بین قیمت و کیفیت اشاره کرد.

کیفیت تصویر انواع دوربین داهوا با واحد مگاپیکسل بیان می‌شود و هرچه کیفیت تصویری بالاتر باشد، طبیعتا تصاویر با وضوح و شفافیت بیشتر ثبت خواهند شد. به عنوان مثال دوربین مداربسته داهوا با کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل، از نظر ارائه تصاویر واضح، ضعیف‌تر از دوربین 4 مگاپیکسلی عمل می‌کند و معمولا برای نظارت‌های ساده که نیاز به جزئیات بالا در آن‌ها احساس نمی‌شود، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. از این رو شناخت نیازها و خرید دوربین مداربسته با توجه به شرایط منطقه و میزان بودجه، یک اصل مهم در خرید دوربین مداربسته داهوا به شمار می‌رود که ارتباط مستقیمی با نحوه عملکرد آن در سیستم مداربسته دارد.

ما در این مطلب سعی داریم تا انواع دوربین مداربسته داهوا را از نظر کیفیت تصویر به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید، بدانید که کدام کیفیت تصویر برای کاربرد مورد نظر شما بهتر خواهد بود.

دوربین 2 مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا با توجه به سطح امنیتی و قیمت وجود دارند که متناسب با نیاز کاربر خریداری می‌شوند. خرید دوربین 2 مگاپیکسل داهوا مناسبترین قیمت و کیفیت مطلوب در میان انواع دوربین مداربسته دارد، به همین دلیل این دوربین در دسته دوربین‌های پرفروش و پرطرفدار قرار می‌گیرد که در انواع کاربردهای خانگی، اداری، فروشگاهی و غیره استفاده می‌شود.

اگرچه این دوربین‌ها برای ارائه جزئیات با دقت بسیار بالا طراحی نشده‌اند، اما می‌توانند چهره افراد و پلاک خودرو را در شرایط نور معمولی و با لنز 3.6 میلی متر، در فاصله‌های 10 الی 15 متر تشخیص دهندکه این میزان در لنز 2.8 میلی متر بین 8 تا 10 متر متغیر خواهد بود. در واقع، فاصله دوربین با سوژه تعیین کننده قدرت تشخیص است و هرچه دوربین به سوژه نزدیک‌تر باشد، قابلیت تشخیص آن افزایش پیدا می‌کند.

انواع دوربین داهوا با کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل با شکل ظاهری مختلف (دام، بولت و اسپید دام) و تکنولوژی IP و HDCVI به بازار ارائه شده‌اند که بازهم باید متناسب با نیازها و شرایط انتخاب شوند. دوربین 2 مگاپیکسل داهوا یا دوربین 1080P، توسط همه دستگاه‌های XVR و NVR پشتیبانی می‌شود. البته برخی از دستگاه‌های XVR فقط از کیفیت 1080N (مقداری پایین‌تر از 2 مگاپیکسل) پشتیبانی می‌کنند که این امر نیز باید در موقع خرید مورد توجه قرار گیرد و یک دستگاه با قابلیت پشتیبانی از کیفیت 2 مگاپیکسل واقعی خریداری شود. عدد دوم در پارت نامبر دوربین داهوا، مگاپیکسل دوربین را نشان می‌دهد. برای مثال دوربین مداربسته با کد 1200، نشان‎‌دهنده کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل است.

دوربین 4 مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا با رزولوشن 4 مگاپیکسل، بهتر از یک دوربین 2 مگاپیکسلی از نظر ارائه کیفیت و وضوح تصاویر عمل می‌کنند. عدد 4 در رقم دوم پارت نامبر دوربین مداربسته نشان می‌دهد که این دوربین دارای کیفیت تصویر 4 مگاپیکسل است. به عنوان مثال دوربین مداربسته DH-HFW1400TP یک دوربین 4 مگاپیکسلی می‌باشد. دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل داهوا با توجه به شرایط نوری مختلف می‌تواند چهره افراد و پلاک خودرو را تا فاصله 15 الی 20 متر تشخیص دهد. البته توجه داشته باشید که لنز دوربین مداربسته و تکنولوژی‌های تصویری مانند قابلیت WDR می‌توانند در تعیین این فاصله موثر باشند. اگر هدف از خرید دوربین مداربسته برای تشخیص پلاک وسایل نقلیه در هنگام شب است، بایستی از قابلیت WDR آن اطمینان حاصل شود.

در مورد دستگاه ضبط کننده دوربین 4 مگاپیکسل داهوا نیز باید بگوییم که دستگاه مورد نظر باید قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های 4 مگاپیکسلی را داشته باشد که همه دستگاه‌های ضبط کننده XVRداهوا این قابلیت را ندارند. البته بیشتر دستگاه‌های NVR داهوا که اخیرا به بازار ارائه شده‌اند، می‌توانند از دوربین‌های 4 مگاپیکسلی میزبانی کنند.

دوربین 5 مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا با کیفیت تصویر 5 مگاپیکسل که عملکرد و کارایی آن‌ها در همه دنیا ثابت شده است. شرکت داهوا بهترین دوربین‌های 5 مگاپیکسلی را تولید می‌کند که حداکثر کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهند و همان‌طور که می‌دانید، این دوربین‌ها دارای عدد 5 در رقم دوم پارت نامبر خود هستند. برای مثال دوربین مداربسته TP1500 دارای رزولوشن تصویر 5 مگاپیکسل است که یکی از دوربین‌های پرفروش داهوا نیز به شمار می‌رود. یک دوربین 5 مگاپیکسلی داهوا با لنز ثابت 3.6 میلی متر می‌تواند تا فاصله 25 متری به تشخیص چهره افراد یا پلاک‌خوانی بپردازد که این فاصله در شرایط نور طبیعی و با لنز 2.8 میلی متر به 20 متر خواهد رسید.

انواع دوربین داهوا با رزولوشن 5 مگاپیکسل توسط دستگاه‌های ضبط کننده با قابلیت پشتیبانی از کیفیت 5 مگاپیکسل و یا دستگاه 4K پشتیبانی می‌شوند و برای ذخیره سازی تصاویر این دوربین‌ها باید به سراغ چنین دستگاه‌هایی بروید. تشخیص این کار بسیار ساده است، قسمت Recording را در مشخصات فنی محصول بررسی کنید، اگر عبارت 5MP نوشته شده بود، یعنی دستگاه می‌تواند تصاویر دوربین 5 مگاپیکسلی را مدیریت و ذخیره کند.

دوربین 8 مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا 8 مگاپیکسل دارای بالاترین رزولوشن و کیفیت تصویر هستند و معمولا در مناطق حساس با رفت و آمد زیاد مانند بانک، فرودگاه، طلافروشی و سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که ثبت جزئیات در این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دوربین 8 مگاپیکسلی داهوا به خوبی از عهده این کار برمی‌آید. بزرگنمایی تصاویر با دوربین 8 مگاپیکسل معمولا موجب افت کیفیت آن‌ها نمی‌شود و کیفیت تصاویر در هنگام شب نیز حفظ خواهد شد. مسئله مهمی که در مورد دستگاه ضبط کننده و نمایشگر دوربین 8 مگاپیکسل وجود دارد، برخورداری از خروجی 4K توسط این دستگاه‌ها است.

انواع دوربین داهوا با رزولوشن 8 مگاپیکسل نیز دارای شکل ظاهری مختلف هستند و با تکنولوژی‌های متفاوت به بازار ارائه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم، اگر دوربین را برای فضای باز خریداری می‌کنید، به سراغ نوع بولت آن بروید تا بهترین کارایی را در شرایط مختلف محیطی فراهم کند.

تفاوت قیمت انواع دوربین داهوا از نظر کیفیت تصویر

کیفیت تصویر انواع دوربین داهوا یکی از عوامل اصلی و مهم در تعیین قیمت آن به شمار می‌رود. یعنی کیفیت تصویری بالاتر نشان‌دهنده افزایش قیمت آن در مقایسه با کیفیت تصویر پایین‌تر است. به عنوان مثال قیمت دوربین مداربسته داهوا با رزولوشن 2 مگاپیکسل در مقایسه با دوربین 4 مگاپیکسلی پایین‌تر خواهد بود. البته این تفاوت قیمت به عوامل دیگری مانند سری دوربین مداربسته، لنز، نوع دید در شب، استاندارد مقاومتی، قابلیت‌های تصویری مختلف و غیره نیز مربوط می‌شود.

اگر بخواهیم به صورت کلی قیمت محصولات داهوا را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که این محصولات در مقایسه با سایر برندهای نظارت تصویری قیمت مناسب‌تری دارند. شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه و شرایط منطقه مورد نظر خود، دوربین مداربسته و دستگاه ضبط مناسب را خریداری کرده و از کیفیت و کارایی بالای آن لذت ببرید. انواع دوربین داهوا با ویژگی‌های بیشتر و پیشرفته‌تر، قیمت بالایی خواهند داشت.

salb-techna