آگهی کسب و کارها

راهنمای کامل خرید میکروفون برای گوشی اندروید و آیفون

برای تولید محتوا و انجام کارهای صوتی و تصویری، همیشه به میکروفون حرفه‌ای نیاز نیست و می‌شه از مدل‌های مختلف میکروفون گوشی که معمولا قیمت ارزون‌تری دارن هم استفاده کرد. اکثر این محصولات کوچیک و قابل حمل هستن و توی هرکدوم یه سری تکنولوژی و قابلیت‌های خاص قرار داده شده. اگه به تازگی تصمیم گرفتین […]

برای تولید محتوا و انجام کارهای صوتی و تصویری، همیشه به میکروفون حرفه‌ای نیاز نیست و می‌شه از مدل‌های مختلف میکروفون گوشی که معمولا قیمت ارزون‌تری دارن هم استفاده کرد. اکثر این محصولات کوچیک و قابل حمل هستن و توی هرکدوم یه سری تکنولوژی و قابلیت‌های خاص قرار داده شده.

اگه به تازگی تصمیم گرفتین که فعالیت خودتون رو توی این زمینه شروع کنین یا می‌خواین که کیفیت کارتون رو ارتقاء بدین، این مطلب مخصوص شماست. می‌تونین با در نظر گرفتن مواردی که در ادامه گفته می‌شن، از بین گزینه‌های موجود توی بازار، بهترین‌ها رو انتخاب کنین.

میکروفون گوشی

11 نکته مهم برای خرید میکروفون گوشی

برای خریدن میکروفون موبایل باید چند نکته رو در نظر بگیرین. این موارد بهتون کمک می‌کنن تا بتونین یه انتخاب عالی و مناسب رو برای خودتون داشته باشین. ما سعی کردیم چند نمونه از این موارد رو اینجا بهتون توضیح بدیم:

1. نیاز و کاربرد شما

موقع انتخاب میکروفن گوشی باید به نیاز خودتون توجه کنین. مثلا برای خرید میکروفون جهت فیلمبرداری با گوشی یا ضبط صدا باید دنبال مدل‌های گرون‌تر برین؛ اما برای کارهای روزمره مثلا گرفتن لایو توی اینستاگرام یا تماس‌های صوتی آنلاین نمونه‌های ارزون هم مناسبن. یا مثلا مدل‌هایی مثل میکروفون یقه‌ای برای پادکسترها، ولاگرها و یوتیوبرها مناسب‌ترن و انواع کندانسور برای نوازنده‌ها انتخاب بهتری هستن. در نظر گرفتن این نکته، تعداد زیاد کالاهای موجود رو به فقط چند گزینه محدود می‌کنه.

2. اندازه میکروفون

بهترین میکروفون برای موبایل اونیه که اندازه مناسبی داشته باشه. یعنی شما باید بین نمونه‌های مختلفی که توی بازار موجودن، گزینه‌ای رو انتخاب کنین که سایزش از نظرتون بهتره. اگه قراره میکروفون رو با خودتون همه جا ببرین، مدل‌های کوچیک رو بگیرین؛ اما توی مواقعی که قراره فقط توی خونه از میکروفون استفاده کنین، اون‌هایی که رومیزی یا بزرگ‌تر هستن هم می‌تونن انتخاب خوبی باشن.

3. نوع میکروفون گوشی

کافیه یه سر به فروشگاه‌های آنلاین بزنین تا با انواع مختلف میکروفون موبایل روبه‌رو بشین. مدل‌های مختلف میکروفون بر اساس نوع اتصال بی‌سیم و باسیم، نوع سوکت اتصال‌دهنده، جایگاهی که باید قرار بگیرن، نوع سیستم عامل و به شکل‌های مختلف میکروفون یقه ای بلوتوثی برای گوشی یا مدل رومیزی و… توی بازار موجودن که انتخاب اون‌ها کاملا سلیقه‌ایه.

4. الگوی قطبی

برای خرید میکروفون گوشی باید الگوی قطبی اون رو هم در نظر بگیرین. این ویژگی نشون می‌ده که دریافت صدا توسط میکروفن از چه جهتیه. بر همین اساس اسامی مختلفی مثل Omnidirectional، Unidirectional، Bidirectional، Cardioid، Supercardioid و Hypercardioid برای این محصولات در نظر گرفته شده.

5. رابط میکروفون موبایل

هر میکروفونی برای اتصال به گوشی یه رابط داره. حتی اگه میکروفون یقه ای بلوتوثی برای گوشی رو هم انتخاب کنین، باز هم یه گیرنده و یه فرستنده توی اون می‌بینین که گیرنده به گوشی وصل می‌شه و اتصال این دو قسمت به‌صورت وایرلس انجام می‌شه. توی مدل‌های بلوتوثی هم که گیرنده ندارن، رابط از نوع بلوتوث با یه نسخه مشخص شده. بنابراین موقع خرید این محصولات باید به درگاهی که روی دستگاه قرار گرفته و پشتیبانی اون از نسخه بلوتوث هم توجه کنین.

میکروفون موبایل

6. کیفیت صدای میکروفون

یه موضوع مهم موقع خرید میکروفون ضبط صدا برای گوشی یا مدل‌هایی که مخصوص تهیه ویدئو هستن، کیفیت خروجی صدای اون‌هاست. این موضوع رو می‌تونین با بررسی مشخصاتی مثل بازه فرکانسی، آمپدانس، میزان حساسیت و مواردی از این قبیل بررسی کنین. در نظر داشته باشین که هرقدر کیفیت عملکرد توی این سری از محصولات بیشتر باشه، باید هزینه بالاتری رو هم برای خرید اون پرداخت کنین.

7. ظاهر و زیبایی

موقع خرید انواع میکروفون موبایل به‌ویژه زمانی که قراره از اون برای ضبط ویدئو استفاده کنین، باید ظاهر رو هم در نظر بگیرین. بعضی از مدل‌های این محصولات که به یقه وصل می‌شن، طراحی کوچیک و واقعا زیبایی دارن؛ بنابراین هرکسی می‌تونه با توجه به سلیقه خودش این محصولات رو انتخاب کنه.

8. قیمت میکروفون

موضوع دیگه‌ای که برای خرید میکروفون گوشی باید در نظر بگیرین، قیمت اونه. این مبلغ بر اساس جنس، برند و ویژگی‌های میکروفون در نظر گرفته می‌شه. مثلا میکروفون بلوتوثی برای موبایل که تکنولوژی‌های جدیدتری توی اون به‌کار رفته باشه، نسبت به مدل‌های ساده قیمت گرون‌تری داره. یا اگه یه برندی از متریال اولیه بی‌کیفیت توی تولید این محصولات استفاده کرده باشه، نمی‌یاد قیمت خیلی بالایی رو برای اون‌ها در نظر بگیره.

9. پاسخ فرکانسی میکروفن

پاسخ فرکانسی رو می‌تونین توی مشخصات فنی هر میکروفونی ببینین. این قابلیت نشون می‌ده که محصول مورد نظر می‌تونه چه رنج صدایی رو دریافت کنه. معمولا این عدد برای هر میکروفونی متفاوته و برای اون‌هایی که حساسیت بیشتری دارن، بازه بیشتری ثبت شده.

10. امپدانس میکروفون

آمپدانس میزان مقاومت خروجی موثر میکروفن موقع ضبط رو توی فرکانس 1 کیلوهرتز اندازه می‌گیره. معمولا توی میکروفون‌ها این عدد از 150 اهم تا 25 کیلواهم متغیره. بر اساس تجربه کاربران امپدانس متوسط بین 1000 تا 4000 هرتز می‌تونه انتخاب خوبی برای میکروفون گوشی باشه.

11. دوام و مقاومت میکروفون

موقعی که می‌خواین میکروفون گوشی بخرین، باید به میزان دوام و مقاومت اون هم توجه کنین. این محصول باید جوری باشه که توی شرایط جوی مختلف به‌ویژه وقتی که قراره از اون توی فضای باز استفاده کنین، خراب نشه. پس موقع خرید به متریال اولیه و ویژگی‌هایی مثل ضدآب و ضد گردوغبار بودن میکروفون هم توجه کنین.

میکروفون یقه ای بلوتوثی برای گوشی

بهترین‌ها را از صدااستور بخواهید…

میکروفون یکی از تجهیزات اصلی برای کساییه که کار تهیه صدا، ضبط ویدئو، پادکست و… رو انجام می‌دن. شما می‌تونین با انتخاب محصول مناسب بهترین کیفیت رو تجربه کنین و این‌جوری از خروجی نهایی کارتون واقعا لذت ببرین.

توی فروشگاه صدا استور محصولات متنوع و متعددی از تولیدات برندهای مختلف موجودن که برای هرکدوم از این کالاها یه صفحه مشخص در نظر گرفته شده. شما می‌تونین با رفتن توی هر صفحه و بررسی مشخصات محصولی که می‌خواین، اون رو از جهات مختلف بسنجین و درنهایت اگه از نظرتون انتخاب خوبی بود، خرید رو انجام بدین.

توی این مجموعه تعدادی کارشناس هم حضور دارن که موقع خرید به شما کمک می‌کنن. این مشاورها اطلاعات لازم رو چه موقع خرید حضوری و چه موقع خرید اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دن تا بتونین انتخاب بهتری رو داشته باشین.

salb-techna