ساخت انواع شلنگ کارواش

شلنگ کارواش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دستگاه واتر جت است که برای ایجاد سطوحی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی به‌کار می‌رود. این شلنگ‌ها باید از متریال مناسبی ساخته شوند و در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند. باتوجه به این مسئله که آب با فشار زیاد از داخل این شلنگ‌ها عبور داده می‌شود، باید […]

شلنگ کارواش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دستگاه واتر جت است که برای ایجاد سطوحی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی به‌کار می‌رود. این شلنگ‌ها باید از متریال مناسبی ساخته شوند و در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند. باتوجه به این مسئله که آب با فشار زیاد از داخل این شلنگ‌ها عبور داده می‌شود، باید مقاومت در برابر سایش داشته باشند تا به‌زودی خراب نشوند یا پوسیدگی، ساختار آن‌ها را از بین نبرد. باتوجه به این مسئله که شلنگ کارواش صنعتی یکی از مهم‌ترین اقلامی است که واتر جت برای کارکرد به آن نیاز دارد، در زمان خرید باید به موارد مهمی توجه داشته باشید.

مولفه‌های مهم در ساخت انواع شلنگ کارواش

زمانی که صحبت از ساخت یا خرید شلنگ‌های کارواش می‌شود، موارد متعددی مطرح می‌شوند و تک تک این موارد در ساخت یک شلنگ استاندارد مهم هستند و باید مد نظر قرار گیرند.

طول شلنگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان ساخت و خرید شلنگ‌های کارواش مطرح می‌شود، طول شلنگ است. بهتر است بدانید که طول شلنگ هرگز نباید کوتاه باشد و اگر شلنگی کمتر از یک متر است، آن را خریداری نکنید. البته در اینجا باید به این موضوع اشاره کنیم که طول شلنگ به شرایط محیطی نیز بستگی دارد.

اتصالات شلنگ

اگر به دو سر شلنگ کارواش نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که دو سر آن دارای اتصالاتی است که یکی از آن‌ها به دستگاه متصل می‌شود و یکی دیگر به تفنگی وصل می‌شود و آب را با فشار زیاد روی سطح می‌ریزد. باتوجه به این موارد، شما باید در زمان خرید به اتصالات نگاهی بیاندازید و مشخصات آن‌ها را بررسی کنید. گاهی این اتصالات مناسب نیستند و به دستگاه یا تفنگی وصل نمی‌شوند. گاهی نیز این اتصال به خوبی صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث چکیدن آب می‌شود.

جنس شلنگ از چیست؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های کسانی که می‌خواهند برای خرید شلنگ کارواش اقدام کنند، در این باره است که جنس این شلنگ چیست. بهتر است بدانید جنس شلنگ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که هرگز نمی‌‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. معمولا، این شلنگ از پلی اورتان ساخته می‌شود. پلی اورتان از مواد پلاستیکی مقاوم هستند که مقاومت بالایی در برابر سایش دارند و ساختارشان دچار مشکل نمی‌شود. همچنین، این شلنگ‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند.

پی وی سی متریال دیگری است که در ساخت شلنگ کارواش به‌کار می‌رود. ویژگی‌های مکانیکی پی وی سی در برابر عوامل محیطی از جمله سایش قابل‌توجه است و این متریال نیز مقاومت بسیار زیادی در برابر سایش و پوسیدگی دارد؛ اما انعطاف‌پذیری پی وی سی پایین است و همین امر دو مشکل به‌وجود می‌آورد. اولا پی وی سی باعث می‌شود که وزن شلنگ کمی زیاد باشد و در نتیجه جابه‌جایی آن سخت می‌شود. دوما عدم انعطاف‌پذیری، حالت دادن و شکل دادن به آن را کمی دشوار می‌سازد.

کارواش صنعتی در کجا به‌کار می‌رود؟

تا به اینجا در مورد شلنگ‌های کاروراش صحبت کردیم. بهتر است اکنون نگاهی به کارکرد کارواش صنعتی داشته باشیم. همانطور که می‌دانید کارواش صنعتی در انواع صنایع مختلف استفاده می‌شود. این صنایع عبارت‌اند از:

  • صنعت خودرو: کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن خودروها استفاده می‌شوند. این صنعت شامل تولید خودروهای سواری، خودروهای سنگین مانند کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، ماشین‌آلات سنگین و صنایع مرتبط با خودرو مانند قطعات یدکی است.

  • صنعت هواپیما: در صنعت هواپیما، کارواش‌های صنعتی برای شستشوی بخش‌های مختلف هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بخش شامل بدنه هواپیما، پنجره‌ها، موتورها و سایر قطعات است. با استفاده از کارواش می‌توان تمامی آلودگی‌ها را از بین برد و شرایط مناسبی را به‌وجود آورد.

  • صنعت حمل و نقل: در صنعت حمل و نقل، مانند حمل و نقل زمینی، دریایی و همچنین حمل و نقل ریلی، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و نظافت وسایل حمل و نقل، مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند به مسافران کمک کنند در یک بستر تمیز انتقال داده شوند.

  • صنعت کشاورزی: در برخی قسمت‌های صنعت کشاورزی، مانند تجهیزات کشاورزی، ماشین‌آلات بزرگ مانند تراکتورها و ماشین‌آلات بیل‌کن، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن این وسایل استفاده می‌شوند.

  • صنعت نفت و گاز: در صنعت نفت و گاز، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن تجهیزات و وسایل مورد استفاده در این صنعت مانند لوله‌ها، تانکرها و تجهیزات حفاری استفاده می‌شوند.

  • صنعت معدن: در برخی قسمت‌های صنعت معدن، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن ماشین‌آلات و وسایل مورد استفاده در فرآیندهای استخراج معدن استفاده می‌شوند.

  • صنعت فولاد: در صنعت فولاد، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن قطعات و تجهیزات مورد استفاده در فرآیندهای تولید فولاد استفاده می‌شوند.

  • صنعت الکترونیک: در صنعت الکترونیک، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن قطعات الکترونیکی مانند مدارهای چاپی، قطعات الکترونیکی حساس و تجهیزات استفاده می‌شوند.

برای خرید شلنگ کارواش صنعتی به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع شلنگ‌ مورد استفاده در کارواش در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید، این شلنگ باید طول مناسبی داشته باشد و متریالی که در ساخت آن به‌کار می‌رود، نقش بسیار مهمی در کارآیی شلنگ دارد. برای خرید این شلنگ‌ها باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید این گونه تجهیزات هستید، می‌توانید به بازرگانی آب نیرو مراجعه کنید. این بازرگانی دارای قطعات باکیفیتی است و همگی را با گارانتی به فروش می‌رساند. همچنین، می‌توانید در زمان خرید با کارشناسان مشورت کنید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

salb-techna