گیاهان مصنوعی می توانند انرژی های باد و باران را مهار کنند

محققان برای مهار انرژی باد و باران از گل های مصنوعی با برگ های کوچک استفاده کردند به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژنراتورهای کوچک جدید همانند دستگاه های کوچ برگ دار هستند و می توانند انرژی باد و باران را به برق تبدیل کنند. محققان این دستگاه را به عنوان پیشرفتی در […]

محققان برای مهار انرژی باد و باران از گل های مصنوعی با برگ های کوچک استفاده کردند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژنراتورهای کوچک جدید همانند دستگاه های کوچ برگ دار هستند و می توانند انرژی باد و باران را به برق تبدیل کنند. محققان این دستگاه را به عنوان پیشرفتی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و به عنوان نیروگاه های انرژی مصنوعی رونمایی کردند. در این دستگاه ها برداشت کننده های انرژی به صورت مینیاتوری تعبیه شده و تلاشی برای تولید انرژی چند منبعی محسوب میشود.

در روش های سنتی مانند توربین های بادی و صفحات خورشیدی، وابستگی به منابع منفرد برای تولید انرژی وجود دارد. اما در فناوری جدید به طور همزمان می توان با حداکثر رساندن راندمان از منابع مختلف تجدیدپذیر انرژی دریافت کرد.

در این دستگاه دو نوع دریافت کننده انرژی وجود دارد. یکی از آنها نانو ژنراتور تریبوالکتریک است که می تواند انرژی باد را ذخیره کند. نوع دوم جمع کننده یک مولد انرژی از نوع مبتنی بر قطرات است که در آن از قطرات باران برای انرژی استفاده میشود. این مواد از از پارچه رسانا و تفلون ساخته شده و به عنوان الکترود می تواند ولتاژ بالایی را پر زمان برخورد قطرات باران به الکترودها تولید کند. در آزمایش انجام شده این ژنراتورهای کوچک با قرارگیری در معرض باد و باران توانستند ده ال ای دی کوچک را به شکل سوسوزدن روشن کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال