کودکان در معرض سرب در بزرگسالی اعمال بزهکارانه بیشتری بروز می‌دهند

مطالعات اخیر نشان می دهد در صورت قرارگیری کودکان در معرض سرب حتی از دوران جنینی امکان بروز اعمال بزهکارانه در آنها در زمان بزرگسالی بیشتر خواهد بود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاه واشنگتن در مطالعات خود متوجه شدند وجود فلز سمی سرب در بدن کودکان با انجام فعالیت […]

مطالعات اخیر نشان می دهد در صورت قرارگیری کودکان در معرض سرب حتی از دوران جنینی امکان بروز اعمال بزهکارانه در آنها در زمان بزرگسالی بیشتر خواهد بود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاه واشنگتن در مطالعات خود متوجه شدند وجود فلز سمی سرب در بدن کودکان با انجام فعالیت های مجرمانه در بزرگسالی ارتباط دارد. این ارتباط با سرب علاوه بر دوران کودکی می تواند در دوران جنینی نیز اتفاق افتاده باشد.

دکتر ماریا خوزه، از محققان ارشد در این مطالعه می گوید: کودکان و نوزادان دارای سد خونی نفوذپذیر بوده و بدن آنها قابلیت جذب یا سوزاندن سرب را ندارد. بنابراین با توجه به سیستم بدنی که مدام در حال رشد است تاثیرات منفی سرب را بیشتر از بزرگسالان دریافت می کنند. در این مطالعه ارتباط بین دریافت سرب و انجام رفتارهای بزهکارانه مشخص شده است.

یافته های محققان از بررسی ۱۷ مطالعه قبلی انجام شد که در آن نشان می دهد قرارگیری در معرض سرب باعث ایجاد بیماری های قلبی، کلیوی، اختلال در عملکرد سیستم عصبی و مشکلات تولید مثل را به همراه دارد. در تحقیقات قبلی نیز قرارگیری در معرض سرب و ارتباط آن با بروز رفتار مجرمانه در سطح جامعه شناسایی شده بود. با این حال محققان این یافته ها را نیازمند بررسی های بیشتر در سطح فردی و اجتماعی می دانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال