چین از چت بات روانشناس رونمایی کرد

سیستم هوش مصنوعی جدید چینی‌ها می‌تواند پشتیبانی احساسی به کاربران ارائه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چینی‌ها یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی ساختند که با استفاده از آن امکان پشتیبانی روانشناختی به صورت مفید اما غیرحرفه‌ای وجود دارد. پیشرفت سریع مدل‌های پردازش زبان طبیعی و مدل‌های زبان بزرگ توانسته امکان […]

سیستم هوش مصنوعی جدید چینی‌ها می‌تواند پشتیبانی احساسی به کاربران ارائه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چینی‌ها یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی ساختند که با استفاده از آن امکان پشتیبانی روانشناختی به صورت مفید اما غیرحرفه‌ای وجود دارد. پیشرفت سریع مدل‌های پردازش زبان طبیعی و مدل‌های زبان بزرگ توانسته امکان پاسخ دهی به انواع خاص از پرسش‌ها را فراهم کند.

پژوهشگران دانشگاه فناوری حیفی با همکاری مرکز ملی علمی جامع در چین روی یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی جدید کار می‌کنند. مقاله مربوط به پلتفرم در کنفرانس بین‌المللی مدل سازی چند رسانه‌ای در آمستردام ارائه شد. این مدل به نام EmoAda می‌تواند یک سیستم گفتگوگر آموزش دیده باشد که در مکالمات عاطفی و برای ارائه حمایت روانشناختی به صورت کم هزینه و اولیه مشارکت خواهد داشت.

شیائو سان از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: نگرانی در مورد شیوع فزاینده اختلالات روانی از قبیل افسردگی و اضطراب باعث شد تا به فکر ساخت این مدل از مصنوعی باشیم. در حال حاضر شکاف قابل توجهی نیز در دسترسی به خدمات روانشناسی حرفه‌ای در بین مردم وجود دارد.

هدف اصلی در ساخت این مدل ایجاد سیستم حمایت روانشناختی به صورت اقتصادی و مقرون به صرفه بوده است. بدین ترتیب می‌توان از این طریق احساسات کاربران را با کمک ورودی‌های مختلف درک کرده و به تولید پاسخ‌های شخصی و نشان دهنده بینش پرداخت.

در این برنامه داده‌های چند وجهی به صورت لحظه‌ای از طریق صوت ویدیو و متن از کاربران جمع آوری شده و به استخراج ویژگی‌های احساسی می‌پردازد. مدل زبان بزرگ چند وجهی می‌تواند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و از آن برای تشخیص لحظه‌ای احساسات نمایه های روانشناختی و برنامه‌ریزی‌های استراتژی استفاده کند. EmoAda با تجزیه و تحلیل داده‌های حسی و احساسات کاربر از طریق ورودی‌هایی نظیر صدا، فیلم و متن کار می‌کند. با کمک تحلیل‌های انجام گرفته می‌توان دیالوگ‌هایی برای حمایت عاطفی به صورت شخصی سازی تولید کرد و سپس آنها را با کمک متن یا با استفاده از یک آواتار دیجیتالی به کاربر ارائه کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال