محققان چینی برای کنترل ربات‌ها در فضا روش جدیدی را ابداع کردند

گروهی از پژوهشگران موسسه فناوری پکن با هدف کنترل ربات‌ها در فضا روش جدیدی را ابداع کردند که به این ربات‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند ماهواره‌ها را در فضا مونتاژ کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی با ثبت حرکت بازوی انسان در حین کار مونتاژ از آن برای ایجاد یک […]

گروهی از پژوهشگران موسسه فناوری پکن با هدف کنترل ربات‌ها در فضا روش جدیدی را ابداع کردند که به این ربات‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند ماهواره‌ها را در فضا مونتاژ کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی با ثبت حرکت بازوی انسان در حین کار مونتاژ از آن برای ایجاد یک تکنیک جدید استفاده کردند که می‌تواند کارهای مختلف را با دقت ثبت و تنظیم کند.

در عملیات‌های فضایی استفاده از ربات‌ها با قابلیت تعامل با اشیا و محیط‌های پیچیده بسیار مهم خواهد بود. در حال حاضر سیستم سنتی در کنترل ربات‌ها با محدودیت‌های زیادی همراه است که نمی‌تواند موقعیت‌های متنوع را با شرایط منطبق کند. از این رو محققان برای حذف محدودیت‌های موجود یک روش کنترل پذیرش متغیر مشابه انسان ایجاد کرده‌اند که مشابه ویژگی‌های تعدیل متغیر بازوی انسانی است.

منظور از تعدیل کاهش دامنه نوسانات و فرایند ارتعاشات با اتلاف انرژی است و استفاده از آن در هنگام مونتاژ با برای جلوگیری از آسیب رساندن نیروی تماس ضروری خواهد بود. بازوی انسان به شکل انعطاف پذیر قابل تعدیل بوده و وظایف مختلف را به صورت ایمن انجام می‌دهد. پژوهشگران از این ویژگی برای طراحی یک کنترل کننده ورودی متغیر در ربات‌ها استفاده کردند که می‌تواند با توجه به شرایط تماس و الزامات مونتاژ سیستم تعدیل و تنظیم را تغییر دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال