پژوهشگران چینی به دنبال اسرار ماده تاریک در دوران عمر اولیه کیهان

ستاره شناسان چینی قصد دارند برای کشف اسرار ماده تاریک از بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان کمک گرفته و دوران اولیه عمر کیهان را بررسی کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان های اولیه دارای ویژگی جذب نور توسط هیدروژن در اطراف خود بودند. این ویژگی به دانشمندان در کشف اسرار ماده تاریک […]

ستاره شناسان چینی قصد دارند برای کشف اسرار ماده تاریک از بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان کمک گرفته و دوران اولیه عمر کیهان را بررسی کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان های اولیه دارای ویژگی جذب نور توسط هیدروژن در اطراف خود بودند. این ویژگی به دانشمندان در کشف اسرار ماده تاریک کمک خواهد کرد.

به گفته دانشمندان شکل گیری کهکشان های اولیه در اثر ماده تاریک ایجاد شده اند. از این رو آنها به دنبال کشف معمای نقش ماده تاریک در این شکل گیری هستند. زیرا این ماده ارتباطی با نور نداشته و نحوه تعامل آن با کهکشان های اولیه ناشناخته مانده است.

دانشمندان دانشگاه نورث ایسترن با همکاری رصدخانه ملی نجوم در چین برای بررسی ابعاد این موضوع ساخت یک کاوشگر را آغاز خواهند کرد. از روش های بررسی ماده تاریک مطالعه ساختارهای کوچک در جهان است. این بررسی باید در زمانی حدود ۳۸۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ و در دوره ای با نام سپیده دم کیهانی انجام گیرد. در آن زمان اولین ستاره ها متولد شدند. در آن زمان اتم هایی به شکل گاز و ساخته شده از هیدروژن بودند. این عنصر قادر به جذب هیدروژن در تمام طول موج های نور است. همچنین پس از عبور اثر خود را روی نور باقی می گذارد.

این گاز اتمی در اطراف ساختارهای اولیه کیهان و در محدوده رادیویی طیف الکترومغناطیسی خطوط چند سانتی متری ایجاد می کند. این خطوط می تواند به عنوان مجموعه ای برای بررسی ماده تاریک و کاوشگر دمای گاز مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال