پژوهشگران چینی از آب نمک برای بهبود سیستم خنک کنندگی CPU استفاده کردند

هیت سینک ساخته شده توسط پژوهشگران چینی از قابلیت آب و نمک در جذب حرارت استفاده کرده و عملکرد بهتری نسبت به دیگر سیستم‌های خنک کنندگی دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه تحقیقاتی این محققان آمده است سیستم خنک کنندگی غیر فعال که در آن از آب شور استفاده شده […]

هیت سینک ساخته شده توسط پژوهشگران چینی از قابلیت آب و نمک در جذب حرارت استفاده کرده و عملکرد بهتری نسبت به دیگر سیستم‌های خنک کنندگی دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه تحقیقاتی این محققان آمده است سیستم خنک کنندگی غیر فعال که در آن از آب شور استفاده شده است باعث افزایش عملکرد  CPU تا ۳۲.۶۵ خواهد شد. همچنین در این سیستم امکان شارژ مجدد ظرفیت سیستم با جذب رطوبت هوا وجود دارد.

این سیستم که توسط محققان چینی با نام حرارت گیر غشایی با نمک هیگروسکوپی نامگذاری شده است دارای نمک لیتیوم برومید درون غشای متخلخل است که در آن اجازه تبخیر آب وجود دارد. محققان از این سیستم برای پردازنده کامپیوتر استفاده کردند و مشخص شد این فناوری قادر است عملکرد پردازنده را تا ۳۲ درصد بهبود ببخشد.

در حال حاضر هزینه خنک کردن پردازنده‌ها و دیتا سنترها برای کسب و کارها و همچنین محیط زیست بسیار بالا است. به همین دلیل خنک کننده‌های غیر فعال می‌توانند جذاب‌تر باشند. زیرا بدون نیاز به پمپ یا فن و یا قطعاتی مانند آن کار می‌کنند. قابلیت اصلی سیستم مبتنی بر نمک لیتیوم برومید امکان خنک نگه داشتن پردازنده‌ها حدود ۱۰ برابر طولانی‌تر از ساختارهای فلزی آلی و هیدروژل ها است. همچنین این سیستم در ساعات خاموش و یا غیر فعال بودن می‌تواند با جذب رطوبت از هوا ظرفیت خنک کنندگی خود را مجدداً شارژ کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال