شناسایی اکسیژن مولکولی در خارج از کهکشان راه شیری

محققان توانستند در خارج از کهکشان شیری علائمی از وجود اکسیژن را شناسایی کنند. اکسژن عنصر مهمی است که در سفرهای فضایی و یا امکان کشف سیارات دیگر برای زندگی حائز اهمیت خواهد بود. حیات همه موجودات در زمین به آن وابسته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان در اسپانیا توانسته […]

محققان توانستند در خارج از کهکشان شیری علائمی از وجود اکسیژن را شناسایی کنند. اکسژن عنصر مهمی است که در سفرهای فضایی و یا امکان کشف سیارات دیگر برای زندگی حائز اهمیت خواهد بود. حیات همه موجودات در زمین به آن وابسته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان در اسپانیا توانسته اند اکسیژن مولکولی O2 را در یک کهکشان دیگر غیر از راه شیری شناسایی کنند. این کهکشان Markarian 231 نام دارد و فاصله آن تا کهکشان راه شیری 581 میلیون سال نوری است. دانشمندان برای شناسایی این کهکشان از تلسکوپ  ۳۰ متری IRAM در فرانسه استفاده کرده اند.

کشف این کهکشان از جهت پیدایش اکسیژن به عنوان ماده اصلی حیات بسیار اهمیت دارد. هر چند که در سالهای پیش رو امکان سفر به این کهکشان میسر نخواهد بود. همچنین کشف این کهکشان می تواند به دانشمندان در پیدایش و نقش اکسیژن در تکامل جهان کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال