گوگل توسعه میکروسکوپ واقعیت افزوده را آغاز می‌کند

گوگل قصد دارد ابزار جدیدی با عنوان میکروسکوپ واقعیت افزوده با کمک فناوری هوش مصنوعی توسعه دهد که در آن به پزشکان برای تشخیص سرطان‌ها کمک خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید گوگل که با هدف کمک به پزشکان در تشخیص سرطان توسعه یافته است و طی همکاری این […]

گوگل قصد دارد ابزار جدیدی با عنوان میکروسکوپ واقعیت افزوده با کمک فناوری هوش مصنوعی توسعه دهد که در آن به پزشکان برای تشخیص سرطان‌ها کمک خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید گوگل که با هدف کمک به پزشکان در تشخیص سرطان توسعه یافته است و طی همکاری این شرکت و وزارت دفاع آمریکا ساخته خواهد شد. در این میکروسکوپ واقعیت افزوده از هوش مصنوعی برای شناسایی نقشه‌های حرارتی یا مرزهای اشیا در لحظه نیز استفاده می‌شود. به گفته گوگل با کمک فناوری می‌توان علاوه بر طبقه‌بندی نمونه‌ها حضور سلول‌های سرطانی یا عوامل بیماری‌زا را نیز آسان‌تر شناسایی کرد. میکروسکوپ واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار به صورت مفهومی ارائه شد و تاکنون هرگز به صورت عملی فرایند تشخیص بیماری را انجام نداده است.

تاکنون ۱۳ مورد از میکروسکوپ واقعیت افزوده به صورت نمونه اولیه ساخته شده که برای استفاده روزمره به آزمایش‌های متعدد و قابل توجهی نیاز دارد. گوگل هدف از ایجاد این سیستم را نصب آن در میکروسکوپ‌های نوری در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها عنوان کرده است. این میکروسکوپ‌ها در آینده می‌توانند با ارائه بازخوردهای بصری از جمله نقشه‌های حرارتی یا انیمیشن ارزیابی‌های منحصر به فردی را نیز ارائه کنند.

این برای نخستین بار است که گوگل در بخش سلامت خود ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده و روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است. این ابزار علاوه بر بهبود دقت تشخیص امکان پر کردن شکاف‌های پزشکی در مکان‌هایی که در آن ها مراقبت‌های بهداشتی و یا پرسنل آنها در دسترس نیست کاربرد دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال