نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

در قسمت‌های قبلی نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6، ظاهر به همراه ویژگی‌های کلیدی و عملکرد باتری ئو صفحه نمایش بحث اصلی ما در نقد و بررسی بودند. سپس به عملکرد سخت افزاریش گوشی رسیدیم و در نهایت بنچمارک آن را بررسی کردیم. حالا نوبت آن شده تا در قسمت چهارم به بررسی دفترچه تلفن گوشی، گالری و دوربین گوشی بپردازیم. با تک نیوز و این نقد و بررسی تخصصی همراه باشید.

در قسمت‌های قبلی نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6، ظاهر به همراه ویژگی‌های کلیدی و عملکرد باتری و صفحه نمایش بحث اصلی ما در نقد و بررسی بودند. سپس به عملکرد سخت افزاریش گوشی رسیدیم و در نهایت بنچمارک آن را بررسی کردیم. حالا نوبت آن شده تا در قسمت چهارم به بررسی دفترچه تلفن گوشی، گالری و دوربین گوشی بپردازیم. با تک نیوز و این نقد و بررسی تخصصی همراه باشید.

دفترچه‌ی مخاطبان هوآوی هانر 6 بسیار ساده می‌باشد. این دفترچه دارای سه تب جداگانه است که هر کدام از این تب‌ها عملکرد خاص خود را دارند. در تب اصلی، شما می‌توانید به ترتیب حروف الفبا به دنبال مخاطب مد نظر بروید یا خیلی سریع نام آن‌ها را جستجو کنید. همانند بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی با کلیک بر روی مخاطب اطلاعات وی به نمایش می‌آید. زنگ مخصوص به همراه قرار دادن عکس از کاربرد‌های شخصی سازی برای مخاطب می‌باشد که تقریبا امروزه در تمامی اسمارت فون‌ها مشاهده می‌شود.
gsmarena_041

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

در تماس‌هایی که با گوشی برقرار کردیم ثبات سیگنال و سنسور به کار رفته برای خاموش شدن گوشی در کنار صورت بسیار عالی و مثال زدنی کار کردند. حتی شما بدون آن که به خودتان زحمت جواب دادن تماس را بدهید؛ کافیست تا گوشی را در کنار گوشتان قرار داده و جواب تماس دریافتی را بدون درگیر کردن اگشتتان بدهید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

هنگام دریافت تماس؛ ما گوشی را بر روی تست اسپیکر مخصوص خود قرار دادیم و نمره‌ی قابل قبولی هم در این زمینه دریافت کرد. صدای اسپیکر قدرت خوبی دارد و شما نباید تماسی را به علت کم بودن صدا‌ی اسپیکر از دست بدهید.

Speakerphone test Voice, dB Pink noise/ Music, dB Ringing phone, dB Overall score
Xiaomi Mi 4 62 62.1 66.6 Below Average
Huawei Ascend P7 63.9 66.1 70.9 Below Average
Lenovo Vibe X2 66 67.7 71.8 Average
Huawei Honor 6 65.9 64.6 75.6 Average
Sony Xperia Z2 66.7 64.6 75.7 Average
Lenovo S90 Sisley 66.6 65.9 75.7 Good
HTC One mini 2 69.3 66.6 75.9 Good
Motorola Moto G 81.6 75.7 82.7 Excellent
Meizu MX4 81.3 75.8 83.6 Excellent

 

برنامه‌ی اس ام اس تعبیه شده برای گوشی هم چیز خاصی را نداشت و مثل تمامی دستگاه‌های اندرویدی می‌باشد. هوآوی برنامه‌یHangout شرکت گوگل را نیز در هانر 6 قرار داده.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

برنامه‌ی ایمیل پیش فرض گوشی نیز تقریبا شما را از دانلود برنامه‌ی دیگری بی نیاز می‌کند چرا که هوآوی یکی از کامل‌ترین برنامه‌ها را برای چک کردن ایمیل قرار داده است. کیبورد هوآوی هم قابل تمجید است. کیبورد قرار داده شده برای گوشی دارای شخصی سازی خوبی می‌باشد. تنظیم ارتفاع، تم‌های متفاوت به همراه مد‌های مختلف برای کیبورد از نظیر T9 از قابلیت‌های خوب این کیبورد به شمار می‌رود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

برنامه‌ی گالری هانر 6 نسبت به برنامه‌های قبلی شرکت هوآوی تغییر زیادی نداشته. یکی از ویژگی‌های خوب گالری هانر 6 قابلیت ویرایش تصاویر می‌باشد که همانند برنامه‌ی ایمیل گوشی، شما را از برنامه‌ی ویرایش دیگر بی نیاز می‌کند. برنامه‌ی ویرایشگر عکس هانر 6 با داشتن قابلیت‌ها و تنظیمات مختلف یکی از بهترین ویرایشگران عکس در میان این سری از برنامه‌ها می‌باشد. در اینجاست که باید از هوآوی در ساخت چنین برنامه‌ای تشکر کرد. قرار دادن متن مورد نظر، حذف قرمزی چشم، روشن یا تیره کردن عکس به همراه تنظیم نور و قرار دادن ایفیکت‌های مختلف بخش کوچکی از ویژگی‌های ویرایشگر عکس هوآوی هانر 6 می‌باشد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

هوآوی قابلیت پخش کردن انواع فایل‌های ویدیویی را بر روی گوشی خود قرار داده است. تنها فرمتی که هانر 6 از آن پشتیبانی نمی‌کند، AC3 می‌باشد که آنچنان هم مورد نیاز کاربر نیست.

برنامه‌ی پخش موسیقی هانر 6 نیز باز هم شما را از گرفتن برنامه‌ای جداگانه برای پخش موسیقی بی نیاز می‌کند چرا که تقریبا برنامه‌ای کامل می‌باشد. این برنامه شامل بخش‌های All songs, Playlists, Albums, Artist و Folders می‌شود. هنگام پخش موسیق، آهنگ مورد نظر بر روی صفحه‌ی قفل و همچنین بخش نوتیفیکیشن‌ها نشان داده می‌شود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

رادیوی FM هم برای گوشی تعبیه شده اما از آنجایی که در نقد و بررسی اول خواندیم که هندزفری برای گوشی قرار داده نشده این برنامه بی فایده می‌باشد چرا که وصل بودن هندزفری به عنوان آنتن برای آن ضروری است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

هوآوی برای دوربین گوشی خود سنسور‌ 13 مگاپیکسلی را برگزیده است. این سنسور به همراه فلش دوتایی دوربین قابلیت عکس گرفتن با رزولوشن 4160×3120 را فراهم می‌کند. برنامه‌ی دوربین تعبیه شده برای گوشی بسیار کامل می‌باشد. همانطور که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید این برنامه در دو طرف خود گزینه‌هایی را برای عکس و فیلم برداری را قرار داده. در سمت راست گزینه‌های گالری، دکمه‌ی اصلی گرفتن عکس و ویدیو و تعویض بین حالت فیلم‌برداری و عکس‌برداری دیده می‌شود.

در سمت چپ برنامه‌ هم تغییر بین دوربین اصلی و دوربین سلفی، تنظیمات فلش به همراه مد‌های مخلتف عکس برداری قرار داده شده. مد‌های مختلف عکس برداری در هانر 6 شامل HDR و پاناروما به همراه آپشن‌های فیلترینگ تصاویر می‌باشد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی بسیار زنده و طبیعی به نظر می‌رسند. جزئیاتی که در هر عکس مشاهده می‌شود قابل ستایش است. البته نمی‌توان گفت که دوربین هانر 6 با داشتن نویز‌های مختلف و روشن سازی بیش از حد رنگ‌ها بدون عیب می‌باشد. برای مثال در تصاویری که رنگی خاص به عنوان رنگ پشت زمینه مثل آسمان قرار دارند این روشن سازی بیش از حد دیده می‌شود. نمونه‌هایی از عکس گرفته شده با هانر 6 را مشاهده می‌کنید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی] نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

HDR قرار گرفته در برنامه‌ی دوربین گوشی نیز حرف زیادی را برای گفتن دارد زیرا با بالانس نگه داشتن عکس‌ها و طبیعی‌تر نشان دادن رنگ‌ها به دوربین گوشی کمک زیای را می‌کند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

هانر 6 در حالت panorama هم عملکرد خوبی را از خود نشان داده و توانست این عکس سه مگابایتی را با 150 درجه زاویه به ما نشان دهد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

دوربین گوشی در حالت اتوماتیک هم خوب عمل می‌کند و شما نباید مشکل خاصی را از لحاظ فوکس اتوماتیک فلش و تنظیم نور آن داشته باشید. دوربین جلوی گوشی هم با زاویه‌ی خوبی که به شما ارائه‌ می‌دهد 5 یا 6 نفر را به راحتی می‌تواند در خود جای دهد!

نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت چهارم- بررسی برنامه‌های اصلی و دوربین گوشی]

قسمت چهارم نقد و بررسی تخصصی هوآوی هانر 6 نیز تمام شد. در قسمت آخر این نقد و بررسی کیفیت ویدیو‌های گرفته شده با دوربین گوشی را بررسی می‌کنیم. عملکرد وب گردی و مرورگر گوشی به همراه برنامه‌های جانبی دیگر را زیر ذره بین قرار می‌دهیم و در نهایت نتیجه گیری کاملی از تمامی قسمت‌های نقد و بررسی انجام می‌دهیم. با تک نیوز همراهم باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال