ایمپلنت‌های درون بدن می‌توانند از شارژر پوستی برای شارژ شدن استفاده کنند

دانشمندان چینی با هدف شارژ ایمپلنت‌های درون بدن نوعی شارژر بیسیم توسعه داده‌اند که در آن از روی و منیزیم با مقادیر کمتر از مورد نیاز بدن در روز استفاده شده و می‌تواند در بدن تجزیه شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه لانژو در چین نوعی شارژر زیست تخریب […]

دانشمندان چینی با هدف شارژ ایمپلنت‌های درون بدن نوعی شارژر بیسیم توسعه داده‌اند که در آن از روی و منیزیم با مقادیر کمتر از مورد نیاز بدن در روز استفاده شده و می‌تواند در بدن تجزیه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه لانژو در چین نوعی شارژر زیست تخریب پذیر توسعه دادند که به صورت بیسیم بوده و می‌تواند در آینده به صورت ایمن به شارژ ایمپلنت‌های درون بدن بپردازد. در حال حاضر به دلیل پیشرفت‌های ایجاد شده در علم پزشکی امکان کاشت دستگاه‌های بیوالکترونیکی از قبیل ضربانسازها در بدن وجود دارد. اما منابع انرژی این سیستم‌ها در خارج از بدن قرار داشته و باتری‌های کوچک مورد استفاده با اتمام منابع شارژی خود نیاز به تعویض دارند.

اکنون پژوهشگران در دانشگاه لانجو طرح ساده‌ای را پیاده کردند که در آن می‌توان انرژی بالایی را ذخیره سازی کرد همچنین امکان سازگاری آن با اشکال مختلف بافت‌ها و اندام‌ها در قسمت‌های مختلف بدن وجود دارد. درون شارژر یک سیم پیچ منیزیمی یک شارژر و یک ابر خوردن هیبریدی روی-یون وجود دارد که می‌توانند همانند یک ماژول ذخیره انرژی کار کنند. در بالای پوست نیز دقیقاً در محل ایمپلنت نوعی سیم پیچ منیزیمی قرار دارد که به عنوان انتقال دهنده عمل کرده و به شارژ بیسیم ایمپلنت کمک خواهد کرد.

ابرخازن ها می توانند خود انرژی الکتریکی را ذخیره کنند. بدین ترتیب در زمان کم شدن انرژی ذخیره شده این امکان وجود دارد که چگالی توان بالایی توسط ابرها زن‌ها ایجاد شده و مقدار زیادی انرژی نیز تخلیه شود. به گفته پژوهشگران میزان روی و منیزیم موجود در این شارژرها نسبت به مصرف روزانه بدن کمتر بوده و در صورت جذب در بدن نیز به صورت ایمن عمل می‌کند و هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال