ماه‌نورد هند در قطب جنوب ماه گوگرد کشف کرد

ماهنورد هند که اکنون در حال کاوش در قطب جنوب ماه قرار دارد موفق به کشف گوگرد روی سطح این قمر شد. علاوه بر گوگرد چند عنصر دیگر نیز در این منطقه شناسایی شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد ماهنورد این کشور توانسته است در منطقه‌ای […]

ماهنورد هند که اکنون در حال کاوش در قطب جنوب ماه قرار دارد موفق به کشف گوگرد روی سطح این قمر شد. علاوه بر گوگرد چند عنصر دیگر نیز در این منطقه شناسایی شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد ماهنورد این کشور توانسته است در منطقه‌ای در قطب جنوب ماه وجود گوگرد را تایید کند. ماهنورد مشغول جستجو روی سطح ماه به دنبال نشانه‌هایی از آب یخ زده بوده است.

سازمان تحقیقاتی هند در گزارشی در وب سایت خود اعلام کرد ماهنورد این کشور با کمک تجهیزات طیف سنجی لیزری توانست عناصری مانند آلومینیوم آهن کلسیم کروم تیتانیوم منگنز همچنین سیلیکون و اکسیژن را شناسایی کند.

طبق اعلام سازمان تحقیقات فضایی هند اکنون این ماهنورد در مسیر جدیدی با سرعت آهسته ۱۰ سانتی‌متر در ثانیه در حال حرکت است تا بتواند آسیب‌های احتمالی یا ضربه خوردن را از سوی زمین ناهموار به حداقل رسانده تا بتواند کاوش خود را ادامه دهد. این ماموریت با موفقیت خود توانسته است هند را به عنوان یک نیروگاه فناوری و فضایی نشان داده و جایگاه آن را به نمایش بگذارد.

ماهنورد پراگیان با کمک کاوشگر چانداریان ۳ در قطب جنوب ماه فرود آمد. این فرودگر طی ۱۴ روز آینده آزمایش‌هایی را انجام خواهد داد. طبق این گزارش این ماهنورد وجود گوگرد را با توجه به شواهد بسیار دقیق تایید کرده است همچنین قرار است طی ماموریت‌های آینده جو ماه و فعالیت‌های لرزه‌ای آن نیز مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر آن جستجو برای نشانه‌هایی از آب که بتواند در ماموریت‌های آینده به فضانوردان کمک کند ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال