فناوری خنک کننده CoolMax اینفینیکس می‌تواند تا ۱۰ درجه موبایل‌ها را خنک کند

در کنگره جهانی موبایل امسال فناوری خنک کننده CoolMax توسط اینفینیکس رونمایی شد که می‌تواند در گوشی‌های گیمینگ تا ۱۰ درجه کاهش دما را ارائه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری خنک کننده CoolMax که توسط شرکت اینفینیکس ارائه خواهد شد امکان استفاده در گوشی‌های گیمینگ را داشته و می‌تواند دما […]

در کنگره جهانی موبایل امسال فناوری خنک کننده CoolMax توسط اینفینیکس رونمایی شد که می‌تواند در گوشی‌های گیمینگ تا ۱۰ درجه کاهش دما را ارائه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری خنک کننده CoolMax که توسط شرکت اینفینیکس ارائه خواهد شد امکان استفاده در گوشی‌های گیمینگ را داشته و می‌تواند دما را تا ۱۰ درجه پایین‌تر بیاورد. با توجه به قدرتمندتر شدن روزانه گوشی‌های گیمینگ این کمپانی فناوری خنک کننده جدیدی به نام CoolMax را عرضه خواهد کرد که می‌تواند باعث پایدار نگه داشتن عملکرد گوشی‌های گیمینگ در بازی‌های سنگین شود. همچنین این فناوری می‌تواند بهتر از فناوری‌های کولینگ دیگر عمل کرده و دمای گوشی را تا ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌تر کند.

تست این فناوری روی یک گوشی با سخت‌افزار قدرتمند انجام شده و توانسته عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. اینفینیکس اعلام کرد قصد دارد در آینده نزدیک از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده کند. احتمالاً گوشی‌های این شرکت تا پایان سال جاری میلادی عرضه شده و در صورت استفاده از این فناوری عملکرد مناسبی خواهد داشت. در آینده بسیاری از تولید کنندگان موبایل‌های هوشمند نیز درخواست استفاده از این تکنولوژی را خواهند داشت.

خنک کننده CoolMax با ادغام در یک گوشی گیمینگ می‌تواند نتایج چشمگیری را از خود ارائه کند. در این سیستم یک خنک کننده ترموالکتریک با یک فن وجود دارد که با قرارگیری به صورت مستقیم روی پردازنده باعث خنک شدن آن خواهد شد. همچنین در این بین جز خمیر حرارتی هیچ چیز دیگری بین آنها وجود ندارد.

در یک گوشی مفهومی نیز خنک کننده CoolMax به صورت آزمایشی روی پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک تست شد. بنابراین توانست پردازنده مورد نظر را که امکان پشتیبانی توسط یک پلتفرم هوش مصنوعی را دارد به راحتی خنک نگه دارد. در این فناوری برخلاف دیگر گوشی‌های گیمینگ که تنها با استفاده از هوا به خنک کنندگی می‌پردازند. در این سیستم ماژولی قرار دارد که علاوه بر گردش هوای ساده باعث کاهش دما خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال